Hino-avto.ru

официальный дилер Hino Motors
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Audi S8 plus 2016

Audi S8 Plus (D4) 2016 года (UK) (фото 1 из 8) ? Великобритания и Ирландия

Галерея автомобиля Audi S8 Plus 2016 года включает в себя 8 оригинальных изображений высокого качества.

По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль Audi от других автомобилей.

А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля Audi S8 Plus 2016 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.

Изображенный на фотографиях автомобиль выпускался с 2016 года по 2017 год, в кузове D4. Автомобиль предназначен для рынка Великобритании и Ирландии.

Другие галереи Audi S8

Другие галереи Audi 2016 года

  • 1983 Jaguar XJ-SC H.E
  • 1967 Foden S36 8×4 Tipper
  • 1957 Ford Fairlane 500 Skyliner Retractable Hardtop
  • 2009 Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
  • 2002 Mercedes-Benz Actros 4146
  • 1968 Chevrolet B50 Blue Bird School Bus

Здесь должен быть Ваш баннер

  • Страна: Германия
  • Годы работы: 1932 — н.в.

Современная история компании «Audi» началась задолго до формирования ее как отдельного производителя.

Модели Audi

  • 100
  • 200
  • 4000
  • 50
  • 5000
  • 60
  • 75
  • 80
  • 90
  • 920
  • A1
  • A2
  • A3
  • A4
  • A4 Allroad
  • A5
  • A6
  • A6 Allroad
  • A7
  • A8
  • Cabriolet
  • Coupe
  • e-tron
  • Formula E
  • Fox
  • Front
  • Q2
  • Q3
  • Q4
  • Q5
  • Q7
  • Q8
  • quattro
  • R10 Race Car
  • R15 Race Car
  • R18 Race Car
  • R8
  • R8 Race Car
  • RS Q3
  • RS Q8
  • RS2
  • RS3
  • RS4
  • RS5
  • RS6
  • RS7
  • S1
  • S2
  • S3
  • S4
  • S5
  • S6
  • S7
  • S8
  • Sport Quattro
  • SQ2
  • SQ5
  • SQ7
  • SQ8
  • Super 90
  • TT
  • TT RS
  • TTS
  • Typ A
  • Typ B
  • Typ C
  • Typ CT
  • Typ E
  • Typ K
  • Typ M
  • Typ P
  • Typ R
  • Typ SS
  • V8

Популурные галереи

  • Saab 9-3 1.9TiD Sport Sedan 2004 года
  • Citroen ZX Rally Raid Prototype 1990 года
  • Dodge Durango by Xenon 1997 года
  • Citroen Traction Avant Familiale Taxi 1954 года
  • Austin A55 Cambridge Mark II Saloon 1959 года
  • Vauxhall Grandland X Turbo D 2017 года
  • Nissan NV2500 Concept 2008 года
  • Austro-Daimler M17 1917 года
  • BMW 5-Series by Prior Design 2000 года
  • Ferrari 458 Italia Spider Perfetto by Wheelsandmore 2012 года
  • Isotta-Fraschini Tipo 8A Roadster by Fleetwood 1927 года

  • О проекте
  • Условия оказания услуг
  • Политика конфиденциальности
  • Вакансии
  • Реклама
  • Партнеры
  • Контакты

При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.

Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.

Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.

Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.

Все изображения размещены в ознакомительных целях.

Еще немного – и Прованс. Тест-драйв Audi S8 plus

Почти все знают, что Прованс знаменит своими пряными травами и там можно вкусно поесть. Чуть меньшее количество людей в курсе, что эта область дала название одноименному стилю, характерному потемневшими от времени деревянными балками, пастельными цветами, минимализмом, уютом и, пожалуй, даже легкой наивностью. Наконец, абсолютно все понимают, что вызывающе дорогие, сверкающие лоском автомобили в этот стиль не вписываются. Однако именно в Прованс Audi привезла самую дорогую часть своей модельной линейки, чтобы устроить небольшой тест-драйв.

Вытянувшись в подобие параболы на извилистой тонкой дорожке среди виноградников, RS7, RS и S8 как будто соревнуются в том, кто быстрее и на максимально мелкие осколки разобьет прозрачную тишину и покой окрестностей. Люди здесь встречаются нечасто, но с каждым резким скачком оборотов двигателя из кустов срывается стая испуганных птиц – они не привыкли к такой суете.

Изначально я очень хотел сесть за руль RS6. Наверное, по большей части из-за невероятно красивого матово-серого цвета. Однако быстрые коллеги успели забрать ключи от этого автомобиля раньше, та же история повторилась и с RS7, а мне же по остаточному принципу досталась S8, которая, честно говоря, была последней в списке личных предпочтений.

С другой стороны, скоро выйдет новая A8, а это значит, что из всех существующих модификаций неплохо продаваться какое-то время будет только S8 – новая спортивная версия традиционно появится позже. К тому же, как оказалось, это была не обычная S8, а версия plus. В ней нет электронного «ошейника», а мощность выше – 605 лошадиных сил. Немцы немного доработали четырехлитровый V8 и снабдили его новой, более производительной двойной турбиной – она уже ставится на RS6 и RS7 в версии Performance. Крутящий момент тоже вырос – до 700 Нм, а при выжатой в пол педали «газа» на короткий срок он может достигать 750 ньютон-метров.

В результате разгон до «сотни» занимает всего 3,8 с (против 4,1 с у обычной версии), а максимальная скорость – 305 км в час (250 км/ч у стоковой S8). Даже у спорткара R8 лимит ниже – 301 км в час. К слову, за значительное увеличение динамических характеристик потенциальному клиенту придется прилично доплатить. Если S8 можно купить минимум за 8 080 000 руб., то цена S8 plus начинается с отметки в 9 280 000 рублей.

И да, этот автомобиль кажется чужим во французской провинции. Его стиль – точно не прованс, скорее, что-то среднее между ар-деко и хай-тек. Серый кузов, как и у RS6, с матовым отливом, угольно-черные выхлопные трубы, дорогой карбоновый обвес, до сих пор выглядящие пришельцами из будущего матричные фары. Ни грамма спокойствия в образе — только злость и неуемная энергия.

Впрочем, Прованс – это не просто лоскут земли, и не только стиль, а в первую очередь образ жизни. И вот внутри S8 plus – полный Прованс. И я, конечно, не об оформлении – оно для этого слишком пафосное, вычурное. Ни одной детали «под старину»: кругом царит алюминий и узорчатые углепластиковые панели с красной нитью.

Особенность в другом – внутри очень спокойно. Жизнь в Провансе – не чета московской, нью-йоркской или, скажем, лондонской. Тут нет суеты, никто не торопится, не боится остановиться на секунду и полюбоваться тем, как причудливо падает на ровно постриженные кусты тень от низкорослых деревьев, не видит ничего зазорного, чтобы за обедом под бокал вина завести не вежливо-быстрый, а протяжно-взвешенный разговор.

Вот и в представительском спорткаре, несмотря на все его сотни лошадей, очень спокойно и не хочется никуда торопиться. Здесь, в отличие от подавляющего большинства спортивных машин, одинаково комфортно чувствовать себя и водителем, и пассажиром. Сзади можно принять положение полулежа, отодвинуть переднего пассажира нажатием специальной кнопки, вытянуть ноги. Не так, далеко, как в версии Long (S8 plus доступен только с колесной базой стандартной длины), но и этого более чем хватает для того, чтобы чувствовать себя очень комфортно.

Читать еще:  Купе McLaren 600LT продолжило династию длиннохвостых моделей

Но главный элемент паззла, отключающего от суеты, – это абсолютная, даже какая-то вязкая тишина в салоне. Благодаря системе активного шумоподавления внутрь седана не попадает ни одного постороннего звука. Так и едешь за рулем, окруженный двумя тоннами усыпляющего морока-комфорта, изредка разрываемого импульсами карбон-керамических дисков. Кругом ограничения скорости и нескромные штрафы, а ты, оказывается, превышаешь втрое, хотя по ощущениям не едешь даже – ползешь.

Все потому, что до 260 км/ч скорость в S8 plus понять невозможно. Получится это только в том случае, если вы отслеживаете изменения в высоте пневмоподвески, сквозь которую не продирается ни одна выбоина и яма, так же чутко, как трансферы любимого футбольного клуба. После 100 км/ч подвеска опускается на 10 мм, после 120 км/ч – еще на 10 миллиметров.

Но это относится только к нормальному режиму езды. Впрочем, найти спортивный – та еще загадка: он спрятан глубоко в меню настроек автомобиля. В нем подвеска становится гораздо жестче, особенно это чувствуется на извилистых дорогах. Зажатые амортизаторы, активный дифференциал и рулевой редуктор с изменяемым передаточным отношением вместе заставляют седан филигранно вкручиваться в повороты, а водителя забывать о том, что длина машины – пять метров.

Есть в S8 plus и еще один режим – индивидуальный. В нем водитель может сам настраивать все системы. По ощущениям, со всеми параметрами можно играть, но активный дифференциал лучше оставлять в спортивном режиме. С ним автомобиль едет более живо. Звук двигателя в этом случае мне тоже хорош: он более глубокий и пронизывающий, хотя может показаться слегка неестественным. К слову, за управление «музыкой» мотора отвечает не аудиосистема, а специальные клапана в резонаторах.

Вряд ли все эти индивидуальные настройки системы сильно заинтересуют потенциальных владельцев автомобиля, равно как и возможность экономить на топливе: на небольших оборотах мотор отключает половину цилиндров, причем делает это абсолютно незаметно. Нет, они, безусловно, будут резко ускоряться, возможно, даже съездят в Европу, чтобы проверить на автобане максимальную скорость. Еще владельцы наверняка опробуют S8 plus на гоночной трассе, оценят кнопку включения ручного управления 8-ступенчатым «автоматом» ZF на руле, похвалят его за незаметную и четкую работу. И все же главное – это цена самой быстрой Audi и ее исключительность.

Хотя к этому списку все же стоит добавить спокойствие. Оно на первых порах, наверное, может вступать в диссонанс с московским ритмом, но, возможно, поможет примириться с ним. По крайней мере, уже на второй день показалось, что этот автомобиль создан для Прованса, а птицы уже не шарахаются от звука его двигателя, а взлетают, чтобы так же спокойно полететь рядом.

Audi S8 and S8 plus

If you have questions about Audi or our products but are not a journalist, please contact our customer service department at:

  • Audi

2020 HIGHLIGHTS | Audi Innovations for 2020 | What’s up, Audi? #43

Audi x Design Shanghai 2020: Showcasing our vision of future design

Audi’s signature feature: The importance of light | What’s up, Audi? #42

  • 2020 HIGHLIGHTS | Audi Innovations for 2020 | What’s up, Audi? #43
  • Audi x Design Shanghai 2020: Showcasing our vision of future design
  • Audi’s signature feature: The importance of light | What’s up, Audi? #42
  • Audi

» data-image-number=»A157229″ data-rights=»Use for editorial purposes free of charge» data-copyright=»AUDI AG» data-consumption-text=»Audi S8: Audi S8: combined fuel consumption in l/100 km: 9.6 – 9.4 (24.5 – 25.0 US mpg); combined CO2 emissions in g/km: 220 – 216 (354.1 – 347.6 g/mi) Audi S8 plus: combined fuel consumption in l/100 km: 10.0 (23.5 US mpg); combined CO2 emissions in g/km: 231 (371.8 g/mi) Information on fuel consumption and CO2 emissions as well as efficiency classes in ranges depending on the tires and alloy wheel rims used. » data-width=»4961″ data-height=»3543″ data-url=»https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/detail/audi-s8-plus-2015-23463″ data-popover-html=»

  • small (73 KB)
  • medium (940 KB)
  • large (2.9 MB)

» data-media-type=»Photo» data-systempic=»false» data-raw-media-type=»photo» href=»/en/photos/detail/audi-s8-plus-2015-23463″>

High power, a discreet understatement, ample features and a high degree of everyday practicality – all of these strengths come together in the Audi S models. Each model applies its power to the road with quattro permanent all-wheel drive.

382 kW (520 hp) – that’s the power of the S8, the big sports Sedan from Audi. Its resonant 4.0 TFSI accelerates the Sedan from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in just 4.1 seconds. Its combined fuel consumption is just 9.4 liters per 100 kilometers (25.0 US mpg), with an emission of 216 grams CO2 per kilometer (347.6 g/mi). Here the COD (cylinder on demand) system plays a major role. Active Noise Cancellation (ANC) sends precise phase-cancellation noise into the interior over the sound system’s speakers to compensate for noise generated in the cabin when running on four cylinders.

An eight-speed tiptronic distributes the power of the V8 engine to a quattro drivetrain with a sport differential. Among the chassis highlights are the adaptive sport air suspension and dynamic steering – both with S8-specific tuning. The standard wheels are size 9 J x 20. An alternative to the powerful steel brake discs are discs made of carbon-fiber ceramic.

Many exterior design details express the special positioning of the S8. The sporty top-of-the-line model, which is only available with the standard wheelbase, comes with very generous standard equipment. With the new S8 plus, Audi breaks the 600 hp limit in the luxury class Sedan segment. The new plus model produces 445 kW (605 hp) and delivers 700 Nm (516.3 lb-ft) to the crankshaft. Overboost temporarily increases the latter to as much as 750 Nm (553.2 lb-ft). It sprints from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in 3.8 seconds, and the top speed is 305 km/h
(189.5 mph).

Audi S8
Combined fuel consumption in l/100 km: 9.6 – 9.4 (24.5 – 25.0 US mpg)
Combined CO2 emissions in g/km: 220 – 216 (354.1 – 347.6 g/mi)

Audi S8 plus
Combined fuel consumption in l/100 km: 10.0 (23.5 US mpg)
Combined CO2 emissions in g/km: 231 (371.8 g/mi)
(Figures vary depending on engine/transmission/wheels/tires)

The equipment, data and prices specified in this document refer to the model range offered in Germany. Subject to change without notice; errors and omissions excepted.

Audi S8 plus 2016 Review

RS power transforms Audi’s biggest sedan into a 445kW super-limo

Audi S8 plus sedan
Australian Launch Review
Phillip Island, Victoria

Audi has wedged its majestic 445kW/750Nm twin-turbo 4.0-litre V8 from the new RS 6 and RS 7 ‘performance’ flagships into its most powerful A8 ever and its most powerful S model ever — the S8 ‘plus’ super-limousine. Of course, that also makes Audi’s new performance-luxury leader the quickest A8 and S models ever, but it comes at a cost. Now on sale in addition to the standard S8, which remains priced at $280,610 plus on-road costs, Audi’s new flagship limousine is priced at $330,500 – mid-way between its only two direct rivals, the Jaguar XJR (from $300,275) and Mercedes-AMG S 63 (from $386,910).

Forget the silly ‘plus’ badge; this is the Audi RS 8 by another name.

Читать еще:  Kia Stonic 2018 года; новый компактный кроссовер

Understandably, Audi was loathe to sully its high-performance RS moniker by applying it to a limousine, but under its bonnet is the same ballistic turbo V8 that powers Audi’s hottest and priciest RS models.

Unlike the RS 6 Avant and RS 7 Sportback performance, the S8 plus arrives in addition to the model on which it’s based, bringing considerably more performance and a pricetag that’s almost $50,000 higher.

Fuel consumption also increases, from 9.6 to 10.2L/100km.

But the stratospheric $330K ask is more palatable when you consider the 63kW/100Nm increase in outputs over the standard S8’s 4.0 TFSI V8 (382kW/650Nm).

That’s about double the increase offered by the RS performance models, which add an extra 33kW/50Nm for about $16,000 more than the discontinued RS 6 and 7.

It’s the same when it comes to acceleration, the more powerful bent eight bellowing the S8 plus to 100km/h in a claimed 3.8 seconds, which almost defies physics for a 1990kg limo.

That’s less than it would be if the A8 wasn’t based on a spaceframe chassis made almost entirely of aluminium, which reduces its weight to a class-leading 231kg.

At just a tenth of a second slower to 100km/h than the RS 6 and 7 performance models, the S8 plus also beats the S 63 AMG (4.0sec) by two-tenths, the standard S8 (4.1sec) by three-tenths and the XJR (4.6sec) by almost a second.

On the road, the S8 plus feels every bit that quick, rooting all of its 750Nm of torque into the tarmac via its clingy all-wheel drive system and broad 21-inch rubber to deliver astonishing standing-start acceleration for any sedan, let alone one this big and heavy.

Even more impressive is the mountain of midrange torque, which delivers foot-down rolling acceleration more like a space shuttle in any gear, making for effortless overtaking capability accompanied by an epic metallic soundtrack.

In fact, while we only drove the RS performance models on track at Phillip Island, on a twisty rural drive loop the S8 plus felt even quicker in a straight line, perhaps because of the lower speeds involved and perhaps because no car that measures almost 5.15 metres long and comes with a 520-litre boot has a right to feel so damn quick.

Interestingly, the S 63 AMG’s twin-turbo 5.5-litre V8 slams out even more torque (900Nm) and weighs almost as much (1970kg), while the XJR is much lighter (1880kg) but its blown 5.0-litre V8 offers less torque (680Nm).

So it’s clear the Audi’s AWD system and slick eight-speed auto do a great job of harnessing the beefy outputs of the quick-revving V8, which delivers a healthy 700Nm over a wide 1750-6000rpm, and an even more muscular in overboost mode over 2500-5500rpm.

There’s the option of upping the 250km/h top speed limit to 305km/h, which makes this luxury limousine not only spectacularly quick, but properly fast.

More Research
2016 Audi S8 Pricing & Specs
Read what Audi owners think
Read more Audi S8 news & reviews

The S8 plus isn’t only about performance though. The ‘plus’ is differentiated from the standard S8 by a number of cosmetic upgrades, led outside by matt-titanium 21-inch alloy wheels, matrix LED headlights with dynamic turn indicators and a high-gloss black exterior package with carbon-fibre accents on the front spoiler and rear diffuser. A carbon rear wing costs $2100 extra, while carbon side mirrors caps add $3600.

As standard, there’s a sport exhaust system with quad high-gloss black tail pipes (a $3150 option on the regular S8), plus Audi’s quattro sports differential at the rear of the all-wheel drive system, which features torque vectoring, a nominal 60 per cent rear torque bias and can send up to 85 per cent of power to either axle. Dynamic Shift Program and shift paddles are also standard.

Inside, there’s Valcona leather upholstery highlighted by Arras red contrasting stitching, along with a unique carbon-fibre red twill inlay, additional leather touches and contrasting stitching. A new matte Florett silver colour is also available by special order, as are gloss anthracite black wheels.

Its opulent cabin is whisper-quiet thanks to noise-reduction measures like active engine mounts and an Active Noise Cancellation (ANC) algorithm for the BOSE surround sound system. It can be made even quieter by ticking the option box for double-glazed windows ($4390).

Standard equipment includes head-up display, digital TV and DAB+ radio, heated and ventilated front comfort sport seats with massage function, Alcantara roof lining and parcel shelf, and a full leather package including the upper and lower dashboard, upper and lower door trims, door armrests, door pockets, glove compartment, knee pads, front seat backs and head restraints ($14,900 in the standard S8).

Other mechanical upgrades include plus-specific tuning for the five-height adaptive sport air suspension and dynamic steering, as well as active lane, side assist and park assist systems, and Audi parking system plus with front, rear and 360-degree view.

The equipment list goes on with adaptive cruise control with stop and go function, Audi pre sense plus, power-assisted door closure and Audi connect.

Braking is via 390/356mm discs front/rear, but for a cool $23,100 there’s the option of upgrading to 420/370mm ceramic rotors.

Buyers can choose from no less than eight interior inlay styles for no extra cost, but the extensive cost-option list includes a sunroof ($1150), heated rear seats ($2350), night vision with pedestrian protection ($5970), rear seat entertainment ($9900), 19-speaker Bang & Olufsen sound ($14,500) and even matt-effect paint ($14,000).

No, not everyone wants matt paint, a 1400-Watt sound system or ceramic brakes, but we reckon everything else should be standard for $330K.

That would make the S8 plus not only the quickest and fastest limousine on the market, but the best value too.

Читать еще:  Кроссовер Alfa Romeo Stelvio вышел в; версии Quadrifoglio

After all, with just 72 sold in Australia last year, compared to 93 BMW 7 Series and 330 Mercedes S-Classes, Audi’s top-shelf A8 sedan needs all the fruit it can offer to stay on shopping lists before it’s replaced next year.

2016 Audi S8 plus pricing and specifications:
Price: $330,500 (plus on-road costs)
Engine: 4.0-litre twin-turbo petrol V8
Output: 445kW/700Nm (750Nm in overboost)
Transmission: Eight-speed automatic
Fuel: 10.2L/100km (ADR Combined)
CO2: 237g/km (ADR Combined)
Safety rating: Five stars (Euro NCAP)

Also consider:
>> Jaguar XJR (from $300,275)
>> Mercedes-AMG S 63 (from $386,910)

Добро пожаловать на GTA5-Mods.com

Выберите одну из следующих категорий, чтобы начать просматривать последние моды для GTA 5 на ПК:

  • Программы
  • Транспорт
  • Раскраски
  • Оружие
  • Скрипты
  • Игрок
  • Карта
  • Разное
  • Форумы
  • Больше
    • Помощь по установке
    • GTA 5 Cheats

2016 Audi S8 plus 3.0

21 066 загрузки , 22,4 МБ
19 мая 2019

More mods by gtacool:

— Model from Gta4+SA
— Converted to GTA V by: gtacool(最强潮吹帝)
— Screenshot:二狗

update:
working dials,Glass darkens,new wheel;

Installation:
1:Copy the 1:S8plus folder to:

X: Grand Theft Auto V update x64 dlcpacks

2: Export with OpenIV

X: Grand Theft Auto V update update. rpf common data dlclist. XML file

Then open it in Notepad and add the following line

Save and replace.

Brush the car with the name of the modifier, enter: S8plus

ENJOY . — only if you like it ↖(^ω^)↗

日出东方,唯我潮吹!
潮吹不出,谁与争锋!
潮吹一出,已裤骑摸鸡

21 066 загрузки , 22,4 МБ
19 мая 2019

48 комментариев

More mods by gtacool(最强潮吹帝):
  • Description
  • Comments (48)

— Model from Gta4+SA
— Converted to GTA V by: gtacool(最强潮吹帝)
— Screenshot:二狗

update:
working dials,Glass darkens,new wheel;

Installation:
1:Copy the 1:S8plus folder to:

X: Grand Theft Auto V update x64 dlcpacks

2: Export with OpenIV

X: Grand Theft Auto V update update. rpf common data dlclist. XML file

Then open it in Notepad and add the following line

Save and replace.

Brush the car with the name of the modifier, enter: S8plus

ENJOY . — only if you like it ↖(^ω^)↗

日出东方,唯我潮吹!
潮吹不出,谁与争锋!
潮吹一出,已裤骑摸鸡

2016 Audi S8 Plus

BMW might have the longest history of sporty luxury sedans, and Mercedes-AMG might make the most powerful one—in the form of the insanely expensive S65 AMG—but as far as the overall package is concerned, a new player from Audi warrants a close look. Ingolstadt is out to impress with the new S8 Plus, the most powerful derivative of the A8 yet. Its 4.0-liter twin-turbocharged V-8, mated to an eight-speed automatic, is rated at 605 horsepower. That’s up 85 horsepower from the regular S8, which remains in production for other markets but steps aside for the Plus in the U.S.

There was strong demand for an enhanced S8 from the German market, where owners were tired of running into an electronic ceiling at 155 mph, a velocity that few U.S. drivers have experienced but that is not all that uncommon in Germany. The S8 Plus can be specified with a Dynamic package that raises top speed to 190 mph, creating a comfortable distance from the pack.

Like 155 mph, 190 is of a rather academic nature to us, but we certainly can appreciate this S8’s vicious acceleration. The sprint from zero to 60 mph takes 3.7 seconds, according to Audi; we think that figure is somewhat conservative considering we ran a 420-horse A8 4.0T to 60 in 3.9 and the previous S8 did the deed in 3.6. That kind of performance means that every other car in this segment will get a good look at the Audi’s quadruple exhaust tips before they disappear into the distance. The surreal power delivery of the S8 Plus is underscored by the engine’s dark, subdued rumble.

To create the S8, Audi modified the A8’s chassis and air suspension considerably and fitted it with a torque-vectoring system for the rear axle. The S8 Plus retains the regular S8’s hardware, but its electronic programming has been further sharpened. While the Comfort mode remains virtually unchanged (it will allow considerable body roll), the Auto and Dynamic settings are noticeably more firm, agile, and precise than on the S8. When specified with the Dynamic package (not to be confused with Dynamic driving mode), the S8 Plus comes with a carbon-fiber rear spoiler, a sport exhaust system, and carbon-ceramic brakes that bite hard and decelerate harder, which is good considering the package’s aforementioned heightened speed limiter.

Despite its rear-biased all-wheel-drive system and its performance mien, the S8 Plus remains a luxury sedan at its core. This means a nearly unparalleled ability to cover long distances while its occupants are cosseted in absolute comfort. It’s a big car that’ll perform remarkably well on twisty roads, but it’s not something with which you want to chase Porsche Caymans.

And that’s why it’s not called an RS8, even though the S8 Plus was developed by Audi’s performance division, Quattro GmbH. Even the styling is on the modest side: This powerful sedan’s voracious appetite for air required larger air intakes, but they are successfully hidden behind the current S8’s front fascia. What’s new is the gloss-black trim around the grille and the windows, part of the optional Black Optic exterior package.

The new S8 Plus is by far the sportiest offering in its segment, and it’s safe to say the outgoing S8 won’t be missed—if only because there is absolutely no trade-off with the new model. That includes price. The S8 Plus retails for $115,825, the exact same figure as the outgoing S8.

Specifications

VEHICLE TYPE: front-engine, 4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

BASE PRICE: $115,825

ENGINE TYPE: twin-turbocharged and intercooled DOHC 32-valve V-8, aluminum block and heads, direct fuel injection

Displacement: 244 cu in, 3993 cc
Power: 605 hp @ 6800 rpm
Torque: 553 lb-ft @ 2500 rpm

TRANSMISSION: 8-speed automatic with manual shifting mode

DIMENSIONS:
Wheelbase: 117.8 in
Length: 202.2 in
Width: 76.7 in Height: 57.5 in
Passenger volume: 100 cu ft
Cargo volume: 15 cu ft
Curb weight (C/D est): 4600 lb

PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 3.4 sec
Zero to 100 mph: 8.1 sec
Zero to 120 mph: 11.9 sec
Standing ¼-mile: 11.6 sec
Top speed: 155 mph (governed) or 190 mph (governed)

FUEL ECONOMY (C/D EST):
EPA city/highway driving: 16/27 mpg

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector