Hino-avto.ru

официальный дилер Hino Motors
1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Maserati Quattroporte 2017

Большой спортивный седан Maserati Quattroporte 2019

В начале ноября 2012-го компания Maserati рассекретила внешность и интерьер спортивного седана Quattroporte 6 поколения. Мировой дебют новинки состоялся в январе 2013-го на автосалоне в Детройте, но почти все подробности стали известны заранее.

По сравнению с предшественником, новый Мазерати Кватропорте 2018-2019 (фото, цена, характеристики) подрос в габаритах. Его длина увеличилась до 5 263 мм (+ 163 мм), ширина — до 1 948 мм (+ 64 мм), а величина колесной базы прибавила 107 мм и равняется теперь 3 170 миллиметров.

Комплектации и цены Maserati Quattroporte 2020

КомплектацияЦена, руб.
3.0D (275 л.с.) Diesel AT86 480 000
3.0 (410 л.с.) S Q4 AT87 440 000
3.8 (530 л.с.) GTS AT89 600 000

AT8 — автомат 8-ст., D — дизель, Q4 — полный привод

Массу седана, за счет более широкого использования в конструкции легких материалов, удалось сократить на сотню килограммов. Теперь, в зависимости от модификации, автомобиль весит от 1 860 до 1 900 кг.

Внешне Maserati Quattroporte VI остался узнаваем, а его дизайн претерпел эволюционные изменения. Автомобиль сохранил фирменную решетку радиатора, но получил новые бампера, более агрессивную головную оптику, иной капот, крышку багажника с интегрированным спойлером и другие задние фонари. В профиль новинку легко распознать по дополнительным окошкам в задних стойках и ярко-выраженной боковой линии, которой раньше не было.

Интерьер изменился более значительно. За счет увеличенных габаритов в салоне стало еще просторнее, а переднюю панель выполнили в минималистическом стиле. На центральной консоли появился большой цветной дисплей информационно-развлекательной системы, а вот фирменные овальные часы сохранили свое законное место между центральными дефлекторами вентиляции.

Отныне базовым движком для Мазерати Кватропорте 2018 в новом кузове стал 3,0-литровый бензиновый V6 с двойным турбонаддувом, выдающий 410 л.с. и пиковый крутящий момент в 550 Нм. С ним седан набирает сотню с места за 5,3 секунды, а максимальная скорость достигает 285 км/ч.

Топовой версии положен 530-сильный мотор V8 twin-turbo, развивающий максимальную тягу в 710 Нм. С ним спортседан способен набирать 310 км/ч, а на разгон с 0 до 100 км/ч тратит 4,7 секунды. Оба двигателя агрегатируются в паре с восьмиступенчатой автоматической коробкой передач, а их сборку производят на заводе Ferrari в Маранелло.

Имеется и полноприводная модификация. Правда, полный привод Q4 положен машине только с шестицилиндровым движком. Полноприводная система разработана фирмой Magna, и в обычных условиях она передает тягу на задние колеса. Но в случае необходимости момент может быть распределен в соотношении 50/50.

Позже линейка силовых агрегатов расширилась за счет дизеля — впервые в истории марки Мазерати. Речь идет о 275-сильной трехлитровой «шестерке» на тяжелом топливе, а на ряде рынков предлагается еще и базовый вариант с бензиновым V6 мощностью в 350 л.с.

Цена нового Мазерати Кватропорте 2020 в России стартует с отметки в 5 650 000 рублей за начальную дизельную модификацию. Седан в версии S Q4 с бензиновым 310-сильным движком и полным приводом оценивается в 5 850 000 руб., а стоимость топового Quattroporte GTS начинается от 7 450 000 р.

Обновленный Quattroporte 2017

Спустя три года после дебюта итальянцы подготовили рестайлинговую версию модели — ее премьера прошла на Парижском автосалоне 2016. Правда, отличить обновленный Maserati Quattroporte от дореформенной версии не так-то просто. Небольшой ревизии подверглись бампера, решетка радиатора, боковые «юбки» и боковые зеркала заднего вида.

За радиаторной решеткой появились активные шторки, которые, вкупе с плоским днищем и подправленными бамперами, позволили на 10% снизить аэродинамическое сопротивление. Вероятно, это позволило на несколько грамм сократить расход топлива, но едва ли кого-то из владельцев таких машин это волнует.

В салоне появился увеличенный до 8,4 дюймов экран мультимедийной системы, которая теперь поддерживает Apple CarPlay и Android Auto. Кроме того, был переоформлен кнопочный блок на центральной консоли. При этом вся техническая «начинка» осталась без изменений.

2017 Maserati Quattroporte

Never lets you forget that it’s not an S-class . . . for better and for worse.

It’s clear that things have changed in the luxury market when Lexus and Acura are getting all sorts of attention for sexy new sports coupes while Maserati concentrates on luxury sedans and even—gasp—an SUV. A recent (and ambitious) plan for global sales growth has left Maserati’s sole sports coupe, a grand tourer aptly named the GranTurismo, largely neglected while the Ghibli and Quattroporte sedans and the Levante SUV take priority. But the plan is working so far: Maserati sales have soared in recent years, and the impending arrival of the new Levante should keep the good times going.

So now that Maserati has fleshed out its lineup, it’s finally time for a new sports coupe, right? Wrong. A next-generation coupe continues to sit on the back burner while the full-size Quattroporte luxury sedan goes under the knife for its mid-cycle refresh, with the mid-size Ghibli soon to follow. Although this update for 2017 leaves the car’s chassis and engines alone, it does include noteworthy changes that go beyond visual freshening. Revised transmission tuning and new sound-deadening materials aim for greater refinement, and a whole host of new active safety features at least put the Quattroporte in the same technology conversation as German establishment competitors such as the BMW 7-series and the Mercedes-Benz S-class.

As Italian as Pavarotti

Don’t think that these revisions have done anything to temper the Maserati’s distinctly Italian character. The Quattroporte still is a lusty car, more outwardly sporty than anything in its segment save for perhaps the Jaguar XJR. In the hills of Sicily, its responses were sharp for such a large sedan (the Quattroporte measures 207.2 inches long, one inch longer than a 7-series), thanks to a firm suspension setup that keeps body motions tightly controlled. Especially in the V-8–powered Quattroporte GTS that we drove for most of a day, the steering is particularly delightful: It’s heavy, but not overly so, and provides a good amount of feedback from the road.

The V-8, a 3.8-liter twin-turbocharged unit making 523 horsepower and 524 lb-ft of torque, produces a tuneful soundtrack and smooth power delivery throughout the rev range. Maserati says it has quickened the shifts from the ZF eight-speed automatic transmission; kickdowns indeed were crisply executed and throttle response was swift as we charged up mountain roads and passed slow-moving Fiat hatchbacks on the autostrada.

The V-6–powered, all-wheel-drive Quattroporte S Q4, which makes up some 60 percent of Quattroporte sales in the U.S., isn’t quite as red-blooded and satisfying to drive as the GTS. Power delivery from the V-6 is less immediate, and the lighter engine up front means that its steering doesn’t feel as well connected to the road. Even so, the 3.0-liter twin-turbocharged engine with 404 horsepower and 406 lb-ft of torque provides plenty of thrust higher in the power band, and its higher-pitched, tenore engine note is just as sultry and pleasing as the V-8’s basso profundo. For about $35,000 less than the GTS, the V-6 Quattroporte’s slight dynamic tradeoffs don’t add up to much—but then again, shouldn’t a Maserati be all about excess?

Mixed Messages

Regardless of engine choice, the Quattroporte is a six-figure car (pricing hasn’t yet been announced but should be a bit higher than the outgoing car’s $101,700 starting price). It looks the part on the outside, too; its refreshed front end makes a stronger statement with a more prominent grille and extra chrome flourishes. The rear end looks more generic, but the attractive 14-spoke, 21-inch wheels (standard on the new-for-2017 GranSport trim level) and swoopy side surfacing give the Maserati an undeniable presence.

Читать еще:  Ferrari 812 Superfast

It’s not quite the same story inside. Yes, there are some ergonomic improvements for 2017, most notably the addition of Apple CarPlay and Android Auto capabilities. There’s also a new rotary control knob behind the shifter that adds some appreciated redundancy to the touchscreen infotainment system (essentially a spruced-up version of Chrysler’s Uconnect interface). And yes, Maserati does use undeniably luxurious materials such as soft leather, available Ermenegildo Zegna silk inserts, and either real carbon fiber or various wood trims depending on option choices.

Yet several oddities remain. An extraordinarily shallow center console may not even be able to accommodate some smartphones. The larger touchscreen’s glass cover is a magnet for unsightly fingerprints. The massive metal shift paddles annoyingly obstruct the driver’s access to the combination turn-signal/windshield-wiper stalk, which, by the way, is the same one you’ll find in a Jeep Cherokee. And that’s not the only interior piece that Quattroporte owners will recognize when they rent other Fiat Chrysler products while on vacation: the window switches, starter button, headlight control knob, and instrument-cluster display screen all come from the FCA corporate parts bin. Interior pieces of this quality simply wouldn’t pass muster in any Audi, BMW, or Mercedes-Benz and they aren’t befitting of a car that can cost upward of $150,000.

Still an Interesting Alternative

And yet we can certainly see the appeal of telling your neighbors that the sexy new sedan in your driveway is called a Maserati Quattroporte. Maserati asserts that its customers are seeking something different from the German establishment offerings, and the Q’porte’s distinctive character continues to be its strongest asset. But those interior niggles and emphasis on sportiness rather than comfort means that you’re making a sacrifice for exclusivity and specialness. It’s a tradeoff that some are willing to make, but it’s a questionable set of priorities in the luxury-sedan segment. Now, how about that upcoming Maserati sports coupe?

Specifications

VEHICLE TYPE: front-engine, rear- or 4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

ESTIMATED BASE PRICE: S, $103,000;
S Q4, $111,000;
GTS, $146,000

ENGINE TYPES: twin-turbocharged and intercooled DOHC 24-valve 3.0-liter V-6, 404 hp, 406 lb-ft;
twin-turbocharged and intercooled DOHC 32-valve 3.8-liter V-8, 523 hp, 524 lb-ft

TRANSMISSION: 8-speed automatic with manual shifting mode

DIMENSIONS:
Wheelbase: 124.8 in
Length: 207.2 in
Width: 76.7 in Height: 58.3 in
Curb weight (C/D est): 4500-4650 lb

PERFORMANCE (C/D EST):
Zero to 60 mph: 4.2-5.1 sec
Zero to 100 mph: 10.3-11.2 sec
Standing ¼-mile: 12.7-13.6 sec
Top speed: 178-193 mph

FUEL ECONOMY (C/D EST):
EPA city/highway driving: 15-16/22-23 mpg

Maserati Quattroporte 2017 года (Мазерати Кватропорте)

опубликовал Nick 01.10.2016 12:00 1 676 просмотров 0

Шестое поколения нового Maserati Quattroporte вышло в производство 2013 года в качестве существенно улучшенной модели в сравнении со своим предшественником, который был продавался почти десять лет с незначительными обновлениями. Хотя седан использует ту самую платформу, которая лежит в основе автомобиля пятого поколения, его стиль тесно связан с GranTurismo, тогда, как интерьер получил обновленные материалы и совершенно новые технологии. Трансмиссия седана также является важным шагом вперед, Maserati отказался от 4,7-литрового V-8 мотора в пользу турбированного 3,8-литрового двигателя, а также добавил 3,0-литровый V-6. В первый раз, Кватопорте получил и дизельный агрегат, в виде 3,0-литрового V-6. После того, как прошло чуть более трех лет, как модель появилась на рынке, флагман сегмента получил плановый рестайлинг.

В отличие от своего предшественника, который не получил исчерпывающие обновления, шестое поколение седан имеет не только преобразования внутри и снаружи, но и обновление оборудования, которое включает в себя два новых уровня отделки салона и множество дополнительных функций в стандартном оборудовании. Трансмиссия является единственным элементом, перенесенным из прошлой модели, но это не никак не основания для жалоб, так как коробка передач скоростная и динамическая.

Обновленный четырехдверный седан вышел на рынок в июне этого года и, вероятно, останется в дилерских центрах в течение не менее трех лет.

Экстерьер седана

Обзор нового Maserati Quattroporte 2017 вещь по-настоящему захватывающая. Maserati не та компания, которая придает слишком много усилий рестайлингу стилизации своих моделей, но данный спортивный седан, кажется, является исключением из этого правила. Передняя панель лимузина получила довольно много внимания, включая не только новый бампер, но и пересмотренную решетку радиатора. Нижняя секция выглядит более агрессивной благодаря крупным боковым вентиляционным отверстиям и тонкому вырезу чуть выше разветвителя. Хромированные полоски немного выше бампера придают автомобилю более элегантный внешний вид. Автомобиль получил спортивные боковые воздухозаборники и один нижний воздухозаборник, причем последний толще, чем на стандартной модели.

Решетка радиатора имеет новый дизайн с острыми краями и более закругленной нижней частью. Тогда, как предыдущая модель имела семь хромированных планок на каждой стороне Trident эмблемы, рестайлинговый седан имеет только пять. Тем не менее, элементы теперь толще и под углом к задней части, придают автомобилю угрожающий вид акульего носа. За этими планками таятся электрически регулируемые воздушные заслонки, которые оптимизирует управление температурой жидкости и улучшают аэродинамическое сопротивление на 10 процентов.

Другие изменения включают в себя матовые черные боковые юбки и реконструированные боковые зеркала с матовыми черными вставочными элементами. Остальные изменения происходят в новых уровнях отделки салона, созданных специально для Quattroporte. Предназначен для клиентов, которые ищут более стильный внешний вид, пакет GranLusso добавляет хромированные вставки на бампере, окрашенные в кузовную эмаль нижние элементы бампера, задний спойлер окраса кузова и 20-дюймовые колеса Меркурио, с черными суппортами.

Спортивная отделка Gransport имеет пересмотренный задний бампер с черными вставками над выхлопными трубами, Piano Black спойлер, 21-дюймовые обода Титано с красными тормозными суппортами, а также синие вставки во фронтальный Trident значок и центр колесной шапки. По желанию покупатели Гранспорт могут выбрать внешний дизайн Carbon Pack, который добавляет карбоновые корпуса зеркал, дверных ручек, B-стоек крыши и вставки на бампере.

Интерьер Maserati Quattroporte 2017

Фото нового Maserati Quattroporte 2017 года, говорят нам, что внутри был усовершенствован и обновлен в соответствии к последним технологиям. Верхняя часть приборной панели и комбинация приборов остались неизменной, однако седан действительно получил больший, 8,4-дюймовый сенсорный монитор для информационно-развлекательного мультимедийного комплекса и немного заниженные тоннель посередине и центральную консоль. Внутри вы найдете новую консоль для управления климатическим контролем с меньшим количеством клавиш и более чистым дизайном, а также специальный ротатор позади рычага переключения передач, для функций звука и информационно-развлекательных систем. Два отделения для хранения на центральной консоли тоже изменились, но относительно вместительности в нем ничего не изменилось.

Когда речь заходит о технологиях, то уточним, что Quattroporte получил обновленную информационно-развлекательную систему с Эппл, КарПлэй и автоматической совместимостью с Андроид, а также датчик качества воздуха. Последний имеет в оснащении интеллектуальный датчик и сигнальную систему, которая рассчитывает внешние уровни загрязнения и предотвращает вход в салон некачественного воздуха и токсичных газов. Хотя это и не новая функция для автомобильной промышленности, Mercedes-Benz предлагал это на протяжении нескольких лет, она является прекрасным дополнением к роскошному спортивному седану.

В зависимости от уровня отделки салона, итальянский седан может похвастаться несколькими дополнительными функциями премиум-класса. Для комплектации Maserati Quattroporte 2017 GranLusso вы получите интерьер Ermenegildo Zegna Edition с эксклюзивной шелковой тканью на сиденьях, дверных панелях, и солнцезащитных козырьках, также в наличии дерево Radica на приборной панели. Кожаный руль тоже получает деревянные вставки. Другие функции включают в себя электрические педали, электрический задний Sunblind, четыре зоны кондиционера, подогрев задних сидений, а также вход без ключа. Покупатели, которые приобретут отделку Gransport могут рассчитывать на новые сиденья с скульптурным профилем для энергичного вождения, спортивное рулевое колесо с алюминиевыми подрулевыми переключателями и педали спортивного типа из нержавеющей стали.

Читать еще:  Ford Fiesta (Форд Фиеста)

Касательно систем безопасности, то Кватропорте будет доступен с пакетом Advanced с системой помощи водителю. В комплект поставки вошли:

  • адаптивный cruise-control с установкой Stop & Go;
  • система соблюдения своей полосы на дороге;
  • система оповещения о вероятном лобовом столкновении с улучшенной системой экстренного торможения.

Дополнительная новая установка Surround View Camera также доступна в качестве опционного дополнения в сочетании с пакетом помощи шоферу. Она предлагается в дополнение к стандартной передней, боковой и накладной подушкам безопасности, антиблокировочной системой тормозов, системе контроля стабильного положения и ремням безопасности.

Характеристики Мазерати Кватропорте 2017

Ничего особенного под капотом шестого поколения рестайлингового Maserati Quattroporte 2017 не случилось, модель осталась верной своим первоначальным энергетическим установкам. Первый мотор 3,0-литровый V-6 мощностью 404 лошадиных силы, доступен в сборке Quattroporte S. К ста километрам он разгоняется за 5,1 секунды, максимальная скорость была увеличена к 286 километрам в час за счет улучшенной аэродинамики. То же блок установки можно получить с полным приводом в модели сборки S Q4.

Топовая версия седана GTS имеет битурбированный 3,8-литровый мотор V-8. Разработанный Ferrari агрегат имеет мощность 523 лошадки. Доступный с RWD только в GTS мотор разгоняет авто к сотне за 4,7 секунды, с максимальной скоростью 309 километров в час.

И, наконец, дизель с турбонаддувом, имеет 3,0-литровый объём, мощность 271 лошадиную силу. Наименее быстрее версия седана на дизельном топливе разгоняется к сотне за 6,4 секунды и достигает высшего уровня скорости в 251 километр в час.

Все двигатели работают с той же ZF восьмиступенчатой автоматической коробкой передач. Амортизаторы с электронным управлением Skyhook и алюминиевая подвеска также остаются без изменений.

Цена нового Maserati Quattroporte 2017 стартует с отметки 98 000 евро и доходит до 154 328 евро. Конкурентом модели на рынке станет Порше Панамера, детально о котором на 2017god.org.

(3 votes, average: 5,00 out of 5)

Refreshing or Revolting: 2017 Maserati Quattroporte

Has the Quattroporte become a front runner in its segment?

See all 9 photos

As a flagship sedan, it’s important for the 2017 Maserati Quattroporte to stay current with its segment, both in the U.S. and abroad. The Quattroporte in our market will receive a much-needed facelift, and in Europe, it even gets two new trim levels. Changes to the interior and exterior are rather minimal, but they’re enough to give our Quattroporte a breath of fresh air. Will these changes be enough to put the 2017 Maserati Quattroporte at the forefront of luxury sedan buyers’ minds?

The front bumper receives the most updates, with new matte black accents that are matched by matte black side skirts and restyled matte black mirrors. The vertical grille slats have been outfitted with chrome, bringing a sharper look to the front end. The lower grille looks like it has been inverted, and it now features an electrically adjustable «Air Shutter,» a glorified air vent that helps cool the engine and improve aerodynamics.

See all 9 photos

The side profile remains much the same, with the character line cutting through the door handles to sweep over the rear wheel arch, drawing eyes to the back of the car. The rear bumper has also been given an update for 2017, with reflective strips resting just above the squared-off exhaust pipes. The taillights remain unchanged.

The interior of the Quattroporte has changed much more than the exterior; look for a slimmer dash and reworked infotainment display. The air vents nestled into the dash above the infotainment screen are thinner and lend more room for the screen, which foregoes the metallic outer casing in favor of a sleek, black border. The HVAC controls have been condensed, and the housing now matches the border for the infotainment screen and center console. The shifter has been slimmed down, and resting just behind it is a rotary knob for volume and infotainment controls. The steering wheel features a smaller center section, while the instrument cluster gets a modern update and improved displays.

See all 9 photos

While Maserati’s flagship sedan has received some subtle exterior changes and more substantial interior updates, will it be enough for the Quattroporte to sit at the forefront of shoppers’ minds? Let us know in the comments below.

Last week’s Refreshing or Revolting featured the 2018 Audi A5, and while many liked the new look, others though the automaker didn’t distinguish it enough from the outgoing model.

«Audi has officially become stale. Boring Designs and boring average FWD architecture throughout their lineup,» said C4L.

«Reboring. Still a blocky, bland Audi design, but the front end styling is bolder,» said e smart.

«Refreshing, not a radical departure but it has that lovely mature, austere Germanic style that I love. The interior is gorgeous like all Audis,» said Grant Albrecht Goodman.

«Neither…Seems like a mid-cycle refresh since changes are so minor. I can barely tell the difference when compared to the older model,» said Jack DaRipaa.

Used 2017 Maserati Quattroporte

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

The 2017 Maserati Quattroporte offers style, power, exclusivity and panache that you can’t get in any other sedan at its roughly $100,000 starting price. With a Ferrari-developed V8 under the hood — and the sounds to prove it — it almost seems like a bargain.

Maserati is not a big company, and its tiny dealer network proves it. And considering the Italian automaker’s unenviable reputation for reliability, you’ll want a dealer nearby too.

What’s New for 2017

Technology upgrades for the Quattroporte include active cruise control with stop-and-go, forward-collision warning and emergency braking, and a new touch-screen infotainment system. It also features two new trim options, luxurious GranLusso and sporty GranSport.

2017 Maserati Quattroporte Expert Review

The 2017 Maserati Quattroporte is the Italian exotic automaker’s flagship, one that has shuttled its passengers in splendor and speed since its introduction in 2011. This year, it gets a much-needed technology upgrade, with adaptive cruise control, lane-departure warning, forward-collision warning and emergency braking, and a new 8.4-inch touch-screen infotainment system along with a slightly redesigned center stack to accommodate it. Outside there’s a new grille and front-bumper treatment, and the rear gets ever so slightly tweaked as well. It adds up to a group of meaningful upgrades to a sedan that was sold on its striking good looks against rivals like the Audi A8, BMW 7 Series, Porsche Panamera and Mercedes S-Class. Those Ferrari-developed engines are ready to sing you their songs.

The Maserati Quattroporte has never lacked in capability. Choose the V6-powered S, all-wheel-drive S Q4 or the V8-powered GTS and you’ll be rewarded with excellent acceleration, with a mechanical Italian aria accompaniment. The combination of hydraulic steering, adaptive suspension and Brembo brakes gives the Quattroporte the kind of handling and nimbleness we associate with a much smaller car. Both the standard V6- and V8-powered models display a smooth, comfortable ride under normal conditions, but the two models drive distinctively. The all-wheel-drive (AWD) S Q4 has its power biased toward the rear wheels and only changes when wheel slip is detected. With its twin-turbo V6, the S feels balanced and responsive, but there’s no substitute for the Ferrari-sourced twin-turbo V8 in the GTS. Powered by its rear wheels only (RWD), the GTS is the choice for hard-charging drivers.

QUATTROPORTE S MODEL
The Quattroporte S opens up the Maserati sedan lineup to a lower price point, offering a powerful twin-turbo V6 engine and rear-wheel drive. The combination of this model’s lighter weight and RWD promises to make this Maserati lithe and very fun to drive.

Читать еще:  Виды безопасности грузового транспорта: активная, пассивная и экологическая

SPORT PERFORMANCE MODE
Activating the Sport mode instructs the 8-speed automatic to quicken its shifts, and the Skyhook magnetic suspension to firm up. It also opens flaps in the exhaust system that normally stay closed until 3,000 rpm. The sound emanating from the exhaust is mesmerizing.

For 2017 the Quattroporte gets a slight upgrade to its interior, with an upgraded 8.4-inch touch screen taking the center spot. The knobs on the screen are gone, replaced by a single, multifunction knob on the center console behind the shifter. Otherwise it’s much the same, and that’s fine, as the Quattroporte cabin is a blend of leather, wood, chrome and optional carbon-fiber accents, with the Maserati Trident seemingly everywhere. Between the analog gauges is a 7-inch TFT multi-information display. The rear seat is surprisingly roomy, and can be configured for two passengers in comfy buckets, or three with a rear bench.

Despite its 207 inches of length, the new Maserati Quattroporte sedan doesn’t look ungainly. Its strong curves, flowing lines and muscular but subtle bulges are unmistakably Italian, and the newly revised nose holds an equally distinctive Maserati vertical grille and Trident logo. In back the subtly revised bumper still houses four tailpipes tucked underneath, with the V8-powered GTS differentiated by a twin-trapezoid design versus the V6 models’ twin-round outlets. GranLusso trims offer a distinctive new front lower fascia design and chrome bumper finish, plus side skirts. The GranSport has a more aggressive center and side intakes in front.

Basic price of a 2017 Maserati Quattroporte S starts at a little more than $100,000. That price nets you a leather interior, heated front seats, an 8.4-inch touch-screen infotainment system with Apple CarPlay and Android Auto, and luxury touches such as power-operated rear-side window shades, and a sunroof. The infotainment system incorporates navigation and a rearview camera, and there are front and rear parking sensors, dual-zone climate control and bi-xenon headlights. The standard audio system is a 900-watt/10-speaker harman/kardon with CD player, USB input and Bluetooth connectivity.

Besides drivetrain choices, there are the GranLusso luxury and GranSport sport appearance packages to consider. A new Driver Assist package incorporates the new active safety systems and adaptive cruise control. There’s also a new surround-view camera system available if you order the Driver Assistance package. Power-adjustable pedals are available, as is a climate package with 4-zone control, heated rear seats, power rear sun blind, and heated wood-and-leather steering wheel. Ventilation is available for the front seats. An executive rear-seating option trades the bench for buckets and a center console, and audio lovers will love the Bowers & Wilkins sound system.

The standard engine in the 2017 Maserati Quattroporte S and S Q4 is a 404-horsepower twin-turbo 3.0-liter V6 engine. Driving the rear wheels in the S or all four wheels in the S Q4, it’s a more-than-satisfying powerplant for the Quattroporte, providing the thrust and throaty exhaust note you expect of an Italian exotic. The Quattroporte GTS boasts a 3.8-liter V8 with 523 horsepower, driving only the rear wheels. All Quattroporte models use an 8-speed ZF automatic transmission regardless if it’s rear- or all-wheel drive. All models are now equipped with an engine start/stop system, but that doesn’t prevent the GTS from gathering a $1,000 gas-guzzler tax.

3.0-liter twin-turbocharged V6 (S & S Q4)
404 horsepower @ 5,500 rpm
406 lb-ft of torque @ 1,750-5,000 rpm
EPA city/highway fuel economy: 16/23 mpg

3.8-liter twin-turbocharged V8 (GTS)
523 horsepower @ 6,500-6,800 rpm
524 lb-ft of torque @ 2,250-3,500 rpm
EPA city/highway fuel economy: 15/22 mpg

Note: Due to changes in EPA testing to more effectively reflect real-world conditions, some 2017 models show slightly lower fuel-economy scores than their 2016 versions.

2017 Maserati Quattroporte Debuts, Plays Catch-Up with More Luxury, More Tech

Despite being a key element in Maserati’s recent global sales growth, the current, sixth-generation Maserati Quattroporte sedan was decidedly behind the curve when it debuted in 2013. It lagged German competitors in available technology, and its interior borrowed a few too many obvious bits of Chrysler switchgear for a six-figure Italian luxury car. Maserati is attempting to right these wrongs with an update for the 2017 model year.

The most obvious exterior change is a reshaped, concave grille rather than the previous convex design. It matches better the grille of the new Maserati Levante SUV, while a bit of extra chrome trim gives the Quattroporte a slightly richer look. Reshaped bumpers, along with new automatic grille shutters, purportedly reduce aerodynamic drag by 10 percent, while other changes to the side skirts and mirrors are barely noticeable.

More important are the upgrades to the Quattroporte’s interior. The central touchscreen measures the same 8.4 inches as before, but it uses a newer version of the so-called “Maserati Touch Control Plus” interface and incorporates a new central control knob positioned behind the shifter. Yes, MTC Plus is still a lightly disguised version of Chrysler’s Uconnect system, but at least it now offers Apple CarPlay and Android Auto connectivity. The climate-control buttons also are revised and appear more logical than before, and the center console is rearranged and incorporates a new storage compartment meant to accommodate a smartphone.

The only active-safety features offered on the old Quattroporte were blind-spot monitoring and cross-traffic alert—not exactly cutting-edge when the newest Mercedes-Benz S-class and BMW 7-series models can practically drive themselves when properly equipped. Maserati is finally catching up to the herd with a new Advanced Driver Assistance package that includes active cruise control, lane-departure warning, and forward-collision warning with automated emergency braking. There’s also an available 360-degree surround-view camera system.

We didn’t have many complaints about the Quattroporte’s engines, so we’re not perturbed that the car’s V-6 and V-8 powertrains are unchanged. In the U.S., we’ll continue to get three models: the rear-wheel-drive S with a 404-hp 3.0-liter twin-turbo V-6; the S Q4 with the same engine and all-wheel drive; and the GTS with rear-wheel drive and a 3.8-liter twin-turbo V-8 engine making 523 horsepower. As before, an eight-speed ZF automatic is standard across the range.

More choice is always better for discerning luxury customers, so Maserati is introducing two new trim levels for the revised Quattroporte: GranLusso and GranSport. The luxury-oriented GranLusso (pictured in blue) incorporates a chrome-heavy exterior and a richer interior with Ermenegildo Zegna silk fabric inserts and open-pore Radica wood for the dash. Options include four-zone climate control, heated rear seats, and an electric rear sunshade. The more-aggressive-looking GranSport trim (pictured in white) brings 21-inch wheels, red brake calipers, and black exterior elements, along with piano-black trim for the interior and a restyled steering wheel that’s trimmed in either carbon fiber or leather.

GranLusso and GranSport trims are optional on the S and the S Q4, while Quattroporte GTS buyers can choose either of the two trim levels as standard. The updated Quattroporte will go on sale this month, although Maserati has not yet announced prices. These may rise a bit compared with those for the outgoing Quattroporte, which started at $101,700 for the S, $109,700 for the S Q4, and $144,300 for the Quattroporte GTS.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector