Hino-avto.ru

официальный дилер Hino Motors
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Обзор Cadillac XTS 2018

Cadillac XTS (Кадиллак ИксТэС)

Cadillac XTS дебютировал на родном рынке летом 2017 года. По факту, автомобиль является очередным плановым, но довольно глубоким рестайлингом. Отличить новинку от предшественника не составит труда, у нее много новых кузовных панелей: капот, крылья, бампера и почти вся корма. В глаза бросаются вычурные полностью светодиодные фары головного освещения с элегантными секциями дневных ходовых огней. Также стоит отметить фирменную хромированную решетку радиатора. Она состоит из множества горизонтально ориентированных ребер и щеголяет логотипом производителя. Под ней, на переднем бампере, расположились небольшие вытянутые воздухозаборники, прикрытые пластиковой решеткой. В общем и целом, автомобиль приобрел современный и стильный внешний вид, но в то же время не утратил свою харизму и все также узнается на дороге.

Размеры Cadillac XTS

Cadillac XTS- большой четырехдверный седан представительского класса. Его габаритные размеры составляют: длина 5103 мм, ширина 1852 мм, высота 1510 мм, а величина дорожного просвета равняется 155 миллиметрам. Такой клиренс свойственен автомобилям, предназначенным для асфальтированных улиц и скоростных магистралей. Они неплохо держат дорогу, могут штурмовать небольшие бордюры во время парковки и не теряют устойчивость на высоких скоростях.

Багажник Cadillac XTS обладает средним объемом для подобного класса автомобилей. Трехобъемный кузов предоставляет 509 литров свободного пространства. Благодаря такой вместительности, автомобиль подойдет как для повседневных задач городского жителя, так и для дальних поездок с несколькими пассажирами на борту и обилием багажа.

Двигатель и трансмиссия Cadillac XTS

Cadillac XTS оборудуется двумя двигателями, автоматическими коробками переменных передач, а также передним или полным приводом. Благодаря такому широкому выбору и универсальности представленных агрегатов, автомобиль отвечает большинству требований потенциального покупателя.

  • Базовым двигателем Cadillac XTS является V-образная бензиновая атмосферная шестерка объемом 3564 кубических сантиметров. Благодаря большому литражу и системе изменения фаз газораспределения, силовой агрегат выдает 325 лошадиных сил при 6800 об/мин и 371 Нм крутящего момента при 4800 оборотах коленчатого вала в минуту. В такой комплектации, автомобиль разгоняется до сотни за 6,7 секунды, а максимальная скорость ограничена электроникой и составляет 250 километров в час. С таким объемом, не стоит надеяться на экономичность. Расход топлива Cadillac XTS составит 13,8 литра на сто километров пути в городском темпе движения с частыми разгонами и торможением, 8,4 литра во время размеренной поездки по трассе и 11,1 литра топлива на сотню в смешанном цикле движения.
  • Для любителей погорячее, Cadillac XTS может предложить двигатель с похожим объемом и компоновкой, но установленной системой турбонаддува. Два турбокомпрессора позволили инженерам выжимать 410 лошадиных сил при 6000 об/мин и 500 Нм крутящего момента в диапазоне от 1900 до 5600 оборотов коленчатого вала в минуту. С таким табуном, седан срывается с места до сотни за 5,5 секунды, а максимальная скорость также ограниченна электронным ошейником на отметке в 250 километров. Расход топлива Cadillac XTS составит 14,7 литра бензина на сто километров пути в городе, 9,8 литра во время поездки по трассе и 12,3 литра в комбинированном цикле движения.

Cadillac XTS идет в ногу со временем. У него стильный и элегантный дизайн, который как нельзя лучше подчеркнет характер и статус своего владельца в обществе. Такой автомобиль не растворится в сером будничном потоке и не затеряется на большой парковке торгового центра. Салон- это царство роскоши, качественных материалов отделки, выверенной эргономики и бескомпромиссного комфорта. Даже длительная поездка не сможет принести лишних неудобств. Производитель прекрасно понимает, что в первую очередь, автомобиль должен дарить удовольствие от вождения. Именно поэтому, под капотом седана находится мощный и технологичный силовой агрегат, являющийся сплавом инновационных технологий и многолетнего опыта в области двигателестроения. Cadillac XTS прослужит многие километры и подарит незабываемые эмоции от вождения.

Видео

Премиум-седан Cadillac XTS

Кадиллак ХТС (2020-2021) цены и комплектация. Обзор седана «XTS» с фотографиями и техническими характеристиками.

Американская компания Cadillac на автомобильном смотре в Лос-Анджелесе, состоявшемся в ноябре 2011 года, выставила на суд мировой общественности свой новый большой седан премиум-класса под названием XTS, пришедший на смену сразу двум одинаково устаревшим моделям такого формата – STS и DTS. Впервые же автомобиль дебютировал в январе 2010 года на Североамериканском автошоу в качестве роскошного концепт-кара XTS Platinum, который в 2012 году добрался до конвейера с незначительными изменениями.

В июле 2016 года американцы представили обновленную версию полноразмерного трехобъемника – он прошел через процедуру легкого «омоложения» внешности, нацепил более дорогую отделку интерьера и получил улучшенный мультимедийный комплекс, но обошелся без технических метаморфоз.

Дизайн экстерьера Cadillac XTS всецело подчинен «фамильному» стилю марки, в котором изобилуют резкие грани, острые грани и углы и общая массивность кузова. Напористый фасад с эффектными фарами, рельефным капотом и огромной хромированной решеткой радиатора, динамичный облик со сглаженным профилем крыши, поджарыми боковинами и внушительным задним свесом, «фигурная» корма с вертикальными фонарями и мощным бампером – внешне седан не является «писаным» красавцем, но выглядит весьма недурно.

Кадиллак XTS представляет собой трехобъемную модель полноразмерного класса с соответствующими габаритами кузова: 5131 мм в длину, 1510 мм в высоту и 1852 мм в ширину. Промежуток между колесными парами у автомобиля составляет 2837 мм, а просвет под днищем – 130 мм.

Внутреннее убранство Cadillac XTS гармонично, изыскано и выполнено в актуальной стилистике американского премиального бренда. На передней панели ставка сделана на информационно-развлекательную систему CUE с 8-дюймовым экраном (опционально – с 12.3-дюймовым) со скомпонованными под ним управляющими элементами. Место водителя сочетает в себе «рисованную» комбинацию приборов (в «базе» – простецкий аналоговый «щиток») и увесистое мультифункциональное рулевое колесо с четырехспицевым дизайном. Интерьер трехобъемника исполнен исключительно из дорогих материалов отделки – мягкие пластики, деревянный «декор», алюминиевые вставки и натуральная кожа.

Пятиместный салон полноразмерного седана встречает седоков уютной обстановкой и большим запасом свободного пространства. Широкие передние кресла с ненавязчивой поддержкой по бокам, эргономичным профилем и широкими диапазонами регулировок располагают к вальяжному размещению, а полноценный задний диван с гостеприимной компоновкой способен с комфортом принять пассажиров любого роста.

Объем грузового отделения Cadillac XTS в «походном» состоянии насчитывает 509 литров. Второй ряд сидений имеет складную спинку, «разрезанную» в соотношении 60/40, что позволяет перевозить крупногабаритные предметы и длинномеры. В подпольной нише «прячутся» компактное запасное колесо и стандартный инструмент.

Технические характеристики. Для «XTS» предусмотрено два бензиновых двигателя, работающих в совокупности с 6-скоростной автоматической коробкой передач Hydra-Matic с ручным режимом и переднеприводной трансмиссией. Опционально каждому из них положена система полного привода с электронноуправляемой многодисковой муфтой Haldex, отвечающей за перераспределение тяги между осями, и функцией электронной блокировки дифференциала.

  • По умолчанию американский седан «вооружен» атмосферным шестицилиндровым агрегатом с рабочим объемом 3.6 литра (3564 кубических сантиметра), «щеголяющим» V-образной компоновкой с 60-градусным углов развала цилиндров, технологией прямого питания, двойными фазовращателями и 24-клапанным ГРМ. В его закромах числятся 325 «скакунов» мощности при 6800 об/минуту и 371 Нм предельной тяги при 4800 об/минуту.
    Вне зависимости от версии, максимально автомобиль разгоняется до 250 км/ч и «поедает» 11.1 литров горючего в комбинированном режиме движения на 100 км пути, а вот «рывок» до первой «сотни» у него занимает от 6.7 до 6.9 секунды.
  • Более производительные исполнения Cadillac XTS 2017 модельного года укомплектованы тем же самым двигателем, но дополнительно оснащенным двумя турбокомпрессорами, в результате чего его отдача доведена до 410 лошадиных сил при 6000 об/минуту и 500 Нм вращающего момента при 1900-5600 об/минуту.
    С таким «сердцем» трехобъемник «катапультируется» до «сотни» через 5.5 секунд, пиково при ускорении упирается в 255 км/ч и «уничтожает» порядка 12.3 литров бензина в смешанном цикле.

Этот автомобиль построен на переднеприводной платформе «GM Epsilon II» с продольно установленным двигателем и силовым каркасом кузова из высокопрочной стали, сочетающимся с навесными элементами из алюминия. На передней оси автомобиля применена технологичная подвеска HiPer Strut со стойками МакФерсон и поперечными стабилизаторами, а в задней части монтирована «многозвенная» архитектура с H-образно расположенными рычагами и пневмобаллонами вместо пружин. Стандартно «американец» укомплектован амортизаторами Magnetic Ride Control с переменными характеристиками жесткости.
Премиальный седан оснащен реечным рулевым центром с адаптивным электрическим усилителем. Четырехдверке положена мощная тормозная система Brembo с вентилируемыми дисками «по кругу» диаметром 345 мм спереди и 315 мм сзади, четырехканальной ABS и прочими вспомогательными «примочками».

Комплектации и цены. В США Cadillac XTS 2017 модельного года предлагается покупателям в комплектациях Base, Luxury, Premium Luxury, Platinum, V-Sport Premium Luxury и V-Sport Platinum по цене от 45 295 долларов (на российский рынок трехобъемник официально не поставляется).
Начальное исполнение автомобиля формируется десятью подушками безопасности, би-ксеноновыми фарами, адаптивным шасси, 19-дюймовыми дисками колес, премиальной «музыкой» Bose с 8-ю динамиками, мультимедийным комплексом, ABS, ESP, зональной климатической установкой, электропакетом и огромным количеством иного современного оборудования.
«Топовая» машина также «щеголяет» виртуальной комбинацией приборов, 20-дюймовыми «катками», аудиосистемой с 14-ю колонками, 12.3-дюймовым монитором мультимедиа, трехзонным «климатом», фронтальными и задними датчиками парковки и прочим функционалом.

Читать еще:  Седан Cadillac CTS 3-го поколения

2018 Cadillac XTS V-Sport Interior Review: The Details

Reviewing the XTS’ interior in top-of-the-line Platinum trim

See all 27 photos

Just start touching stuff. Get inside the XTS V-Sport Platinum and touch the padded dash trim near the front passenger, feel the headliner, or run your fingers along the lower ends of the door panels. The Cadillac’s interior, while not perfect, is a good match for luxury sedans from top-tier premium brands. Not many XTS competitors have as much interior space, but there’s more to luxury than just interior space and high-quality materials. We spent some time with a 2018 Cadillac XTS V-Sport—a model only offered in top-of-the-line Platinum trim—to see how much of the car’s $73,840 MSRP is earned inside.

The Platinum Experience

See all 27 photos

When you splurge for an XTS Platinum with either V-6 engine, Cadillac upgrades the interior with a microfiber suede headliner, leather on the dash, and semi-aniline leather seats. Most surfaces feel soft and appropriately rich; one minor exception is the back of the interior door pulls. That out-of-sight area—where you’ll grab when you close the door, feels just average in an interior that’s appreciably upgraded elsewhere.

Wheely Good Details

See all 27 photos

Once you’re situated, look at the steering wheel. Specifically, notice how the silver trim that starts at the bottom of the steering wheel’s bottom spokes wraps around to the outer edge of the buttons and then across the back edge of the airbag cover.

I’m also a fan of the way the wood trim on the center console is mirror matched, with the wood on the left side at a diagonal angle pointing toward the left and the same arrangement on the right side. It’s an upscale detail also seen on Volvos and a few other luxury brands.

What a Cluster

See all 27 photos

Higher XTS trims include a digital instrument cluster that’s displayed on a 12.3-inch screen. Although it’s not quite as easy to change info displays as it is Audi’s digital instrument cluster, I was impressed by the differentiation among each of the Cadillac’s three design themes. Lots of customization is available within those modes—my favorite is the following distance indicator that measures distance in seconds (it’s also found in other GM cars). Another V-Sport-specific design theme has a stylized tachometer in the center. It looks cool, but don’t kick the gear shift stalk into manual with that cluster display on at night, as the black background switches to a bright white. It would also be great if the map in the center of one of the other display modes allowed you to zoom in and out, but overall, I would appreciate this system as an owner.

Calming Light

See all 27 photos

What the 2018 XTS’ ambient lighting lacks in customizability, it makes up for in elegance. The simple system appears on the doors and the dash, and is included on most trims.

Style Versus Functionality—What Do You Want?

See all 27 photos

The Cadillac features capacitive-touch controls, which means your finger will feel feedback as you use some of the buttons. The 8.0-inch touchscreen above the HVAC and volume controls isn’t as big as screens in other cars, and it isn’t mounted as high on the dash for optimal visibility. The tradeoff is that on our XTS Platinum model, leather stitching stretches up the relatively low dash.

With sculpted silver trim pieces against a piano black background, it’s a slick layout. That’s especially true before you turn the car on, when the button labels have yet to illuminate. Even though the volume slider is easy to use—slide your finger on the control from left to right to increase volume—nothing beats a good volume knob. In fact, I wish the car had knobs for the temperature controls as well, but adding such controls would mess with the interior’s current aesthetic.

The Genesis G80 is another quick luxury sedan that’s also large inside. That car’s interior has a more forgettable design, but it’s filled with high-quality materials and plenty of control knobs. If you’re considering the Cadillac, decide how much functionality you’re willing to sacrifice for that cool look and the hidden center-stack compartment.

Get Comfortable Back There

See all 27 photos

The XTS probably has more rear-seat room than most of the cars you’re considering. It’s spacious, and the Platinum model includes rear-seat controls not only for the heated outboard seats and rear air vents, but for the radio and rear sun shade, too. The two USB outlets aren’t located in a small storage compartment in the central armrest (the perfect location, as in a Mazda CX-5), but under the rear vents and rear HVAC controls. We like the idea of having radio controls in the back seat, but maybe a future XTS can use a bigger and higher-res screen that shows more characters before cutting off.

The Platinum models have a standard rear sunshade with manually operated rear side window shades. Also available on the Premium Luxury trim, those features are appreciated, though the rear sunshade doesn’t fully cover the rear windshield.

Oh, That Trunk

See all 27 photos

One of the XTS’ biggest advantages is its 18.0 cubic foot trunk. It’s bigger than any other Cadillac sedan’s and plenty of other luxury sedans, too. If that’s important to you, definitely consider the XTS. The car’s trunk-open feature conveniently opens the trunk lid all the way up, but without an available power-closing option, closing it with the handle built into the inside of the lid is a little awkward. Skip the interior handle and close it from the top of the trunk. Between the high trunk lid and the thick C-pillars, rear visibility isn’t good, but I appreciate how the rear outboard headrests can fold down when not in use.

So, Go Platinum?

See all 27 photos

Finished in the Platinum’s available Maple Sugar interior color, the XTS’ interior makes a good first impression. That’s followed up by the mirror-matched wood trim all over the center console and soft trim pieces almost everywhere. The interior controls look great but aren’t as easy to use as in other cars, and that’s where buyers need to determine the importance of style in their new-car purchase—you’ll use these controls every day. The XTS looks good inside but lacks the exterior proportions that you’d expect of a car with a price of around $70,000. If that, the lack of control knobs, the low touchscreen, and the poor rear visibility don’t bother you, an XTS Platinum could make sense if you’re set on a Cadillac or if you want a luxury sedan with a large trunk.

Обзор Cadillac XTS V-Sport 2018

Двигатель — 3.6L Twin-Turbo V6
Мощность — 410 л.с. / 369 LB-FT
Коробка передач — 6-ступенчатая автоматическая
Время 0-100 — 4,9 секунды
Привод — Полный привод
Размещение двигателя — Фронт
Снаряженная масса — 4200 LBS
Посадка — 2 + 3
Гарантия — 4 года / 50 000 миль
Базовая цена — $ 47390
Цена как на изображениях — $ 73040

XTS является выдающимся в нынешнем составе Cadillac. Это возврат к автомобилям автопроизводителей 90-х и начала 2000-х годов. Он большой, удобный и накладывает удар под капот, но есть лишь небольшое притворство спортивности, несмотря на прозвище V-Sport. Если вы хотите, чтобы Cadillac обрабатывал, купите CTS или ATS. Тем не менее, нет ничего плохого в том, чтобы быть большим мягким крейсером. Не все хотят покорить Нюрбургринг. Некоторым людям просто нужны удобные сиденья и полмили колесной базы.

Наш тестер — обшивка Platinum V-Sport. При цене $ 73 040 это не совсем дешево. Тем не менее, вы получаете чертовски много за свои деньги. Этот автомобиль имеет подогрев и охлаждение массирующих передних сидений с 22-сторонней регулировкой мощности, подогревом рулевого колеса, дисплеем с хедз-ап, последней версией информационно-развлекательной системы Cadillac, объемным звуком Bose, светодиодными фарами и адаптивным круиз-контролем. Это не включает в себя все вкусы V-Sport, такие как тормоза Brembo, магнитную езду и воющий 3,6-литровый двухтурбинный V6.

Читать еще:  Cadillac ATS Coupe 2014 года (фото 1 из 38)

Старший редактор, Green, John Belzz Snyder — Hopping в Cadillac XTS, знакомая среда создала определенный набор ожиданий. Как судить книгу по ее обложке, это легкая ловушка, чтобы судить о Кадиллаке своим интерьером (все они мне одинаковы). Некоторые из того, что я ожидал, я получил: плавную езду, сердечную бодрость, надежную помощь водителя и суетливый звук и управление HVAC.

Меня удивило то, насколько срочно этот двигатель. На бумаге это не должно удивлять. 3,6-литровый двухцилиндровый V6 Sport V-Sport мощностью 410 лошадиных сил и 369 фунт крутящего момента должен упаковать удар. Вы почти забываете, что должно чувствовать, хотя, пока вы не опустите свою правую ногу. Там нет отставания, и, несмотря на полный привод, есть даже небольшой крутящий момент. Легкость рулевого управления означает, что это не сложная задача.

Говоря об управлении, мне действительно нравилось сгибать это через узкие углы. Это бриз, чтобы увидеть румпель взад и вперед, и машина сообщает об отношениях между шинами — особенно впереди — с дорогой. Я хотел бы взять этот Кэдди на трассу.

Ассоциированный редактор Reese Counts: Мне понравился этот автомобиль намного больше, чем я думал. Я ожидал DTS или STS со свежим лицом и немного большим ударом. В некотором роде, вот что это такое, но я не имею в виду это как стук. Мне не нужен каждый автомобиль, на котором я езжу, чтобы укладывать горячие круги. Иногда я хочу что-то с мягкими сиденьями (этот массаж!) И большой двигатель, чтобы быстро добраться домой. Вот где этот автомобиль действительно сияет. Я мог провести весь день за рулем этого и не уставать. Я не уверен, что могу сказать то же самое о CTS-V.

Быстро стало очевидно, что автомобиль не был разработан, чтобы обойти угол с любой истинной грацией. Это быстро, но благодаря полноприводной системе есть много рулона кузова и немного недостаточной поворачиваемости. Тормоза хороши, хотя масса замедляется. Как упоминал Джон, есть прикосновение крутящего момента, но это ничего страшного. Если вы ищете что-то с каким-то настоящим джазом, посмотрите на CTS V-Sport. Это крейсер с большим сердцем.

И за это я был благодарен. Все, что я действительно делал на этой неделе, было запущено вокруг Детройта. Я запустил аэропорт в 5 часов вечера. и добрался, чтобы пробить через час или около того трафик на мой дом. Адаптивный круиз — одна из лучших систем, которые я использовал. После тренажерного зала теплые и массирующие места были прекрасным приемом. Информационно-развлекательная система значительно улучшена, хотя для Android Auto потребовалось немало времени для загрузки. Даже тогда были некоторые случайные сокращения аудио.

Used 2018 Cadillac XTS

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

If you prefer your Cadillac the way you remember your father’s Cadillac, the 2018 XTS may very well be the modern embodiment of the early DeVille and Fleetwood. The XTS delivers full-size room and comfort with good road manners and plenty of power at a price thousands below most foreign challengers.

If you’re seeking a car with dynamic styling both inside and out, you might find the 2018 Cadillac XTS a bit stodgy. It lacks the visual presence of cars like the Volvo V90, Lincoln Continental and Lexus GS, and there is no plug-in hybrid or diesel option.

What’s New for 2018

For 2018, the XTS receives a new front-end design with Cadillac’s signature LED headlights, new front-seat architecture and a new CUE cloud-based infotainment setup that is vastly superior to the old system. The new XTS design actually shortens the car’s overall length by 1.1 inches.

2018 Cadillac XTS Expert Review

Slotting between the larger CT6 and the sporty CTS, the 2018 Cadillac XTS luxury sedan fills a gap left by the aging DTS, a car that was popular with many longtime Cadillac customers. The XTS is a big sedan celebrating luxury and comfort over razor-sharp handling, cramped rear quarters and overly snug seats. As such, the XTS is a wonderful rival to such cars as the Volvo S90 and Lexus GS. Of course, the 2018 XTS is loaded with all of Cadillac’s best creature comforts, as well as the latest active-safety assists. Its twin-turbocharged V6 is a potent reminder not every car needs a V8, yet its front-wheel-drive (FWD) layout precludes it from keeping pace with many rear-drive competitors. Opt for all-wheel drive (AWD).

Demonstrating a nice blend of ride comfort and road prowess, Cadillac’s XTS sedan for 2018 feels most settled when cruising over long stretches of open highway. Both passengers and driver will experience a quiet cabin, wide comfortable seating and sense of serenity that comes from numerous electronic driver assists. Cadillac’s Magnetic Ride Control is standard equipment and does a marvelous job instantaneously quelling road blemishes and uneven pavement. While the XTS’s standard 304-horspower V6 can get the job done, you’ll find the XTS feels more alive when equipped with the optional twin-turbocharged V6 developing 410 horsepower. This engine is standard on the V-Sport models. Stopping power is provided by a set of hefty Brembo brakes. The XTS performs well on the open road, but its size becomes more obvious once you get into smaller, city-sized confines.

DRIVER AWARENESS PACKAGE
With all the distractions facing drivers these days, it’s nice to have a little help in the form of forward-collision alert, blind-spot monitoring, lane-departure warning and more. The XTS’s safety features include a pulsating driver’s seat that warns of a possible collision from the left, right or both directions.

DIGITAL CONNECTIVITY
The new, next-generation Cadillac User Experience (CUE) provides faster response times, cloud-based features allowing for better customization as well as Apple CarPlay, Android Auto, OnStar 4G LTE with Wi-Fi and wireless charging for compatible phones.

One of the XTS’s best attributes is its spacious, 5-passenger cabin. There is generous legroom in the front and back, and it’s easy to get comfortable in the standard leather seats. At 18 cubic feet, the trunk is huge. If more space is needed, the Cadillac XTS’s rear seats fold in a 60/40 split. New foam in the front seats improves comfort while resisting fatigue, and the power-adjustable leather-wrapped steering wheel and easy-to-grab shift lever feel terrific. However, we’re not so hot on the touch-based audio, information and climate-command system that can be finicky for your fingers to operate.

The 2018 Cadillac XTS has the angular, wedge-like profile of its CTS and ATS sedan siblings, but is longer and taller. That last trait, with the elongated window frame at the rear pillar, makes the XTS awkward to our eyes. A new front end mimics the CT6, bringing LED headlights and a one-inch reduction in length. At 201 inches, the XTS is substantially larger than would-be rivals like the Audi A6, and is only slightly shorter than Cadillac’s new flagship CT6. Platinum models bring even more bling with a chrome-accented grille.

The Cadillac XTS is offered in a half-dozen trims, ranging from the base model to the V-Sport Platinum. No matter the model, you’ll get quite a bit for your money. Highlights include a V6 engine, magnetic-ride control, 19-inch wheels, leather interior, dual-zone climate control, universal garage remote and high-intensity headlights. The standard CUE infotainment system includes an 8-inch screen that controls climate functions and an 8-speaker Bose audio system. A rearview camera is also standard, as are parking sensors. Cadillac’s fully transferable Premium Care Maintenance includes three years/36,000 miles of service.

Excluding the base trim, AWD is optional on XTS models with the standard V6, and is standard on V-Sport variants. Other options include heated/ventilated front seats and heated rear seats, navigation, 22-way power-adjustable front seats with massage function, rear-window and side-window sun shades, panoramic sunroof, a head-up display, and tri-zone climate control. Audio buffs will enjoy the 14-speaker Bose sound system, but if you want a CD player it’s considered optional. In addition to the safety systems mentioned in «Favorite Things,» there’s adaptive cruise control with automatic emergency braking. If we could recommend only one trim, it’d be the one-rung-up Luxury model.

Читать еще:  Зимой на летней резине: почему это – плохая затея

Two engine choices remain available in the Cadillac XTS luxury sedan. Base models use a 3.6-liter, direct-injected V6 that produces 304 horsepower. Those seeking more oomph should look to the AWD XTS V-Sport that boasts a twin-turbocharged V6 boosting pony count appreciably to 410 horsepower. The base engine can be had with all-wheel drive instead of the standard front-wheel drive, while turbo models come exclusively with all-wheel drive. The AWD in the XTS uses Haldex technology and a limited-slip differential to transfer power front-to-back and side-to-side. It’s helpful in Snowbelt states where traction can be compromised. Both engines are mated to a 6-speed automatic transmission. The standard V6 runs on regular unleaded, while the turbo requires premium fuel.

3.6-liter V6
304 horsepower @ 6,800 rpm
264 lb-ft of torque @ 5,200 rpm
EPA city/highway fuel economy: 18/28 mpg (FWD), 17/26 mpg (AWD)

3.6-liter twin-turbocharged V6 (V-Sport)
410 horsepower @ 6,000 rpm
369 lb-ft of torque @ 1,900-5,600 rpm
EPA city/highway fuel economy: 16/23 mpg

Consumer Reviews

2018 Cadillac XTS

Review Score
Score Breakdown

4.6 out of 5 starsComfort
4.6 out of 5 starsValue for the Money
4.8 out of 5 starsInterior Design
4.8 out of 5 starsReliability
4.8 out of 5 starsPerformance
4.8 out of 5 starsExterior Styling

Have You Driven the 2018 Cadillac XTS?

What Drivers Are Saying

110 of 27 reviews

by AJ from Sarnia, Ontario on Tue May 29 2018

I traded my loaded 2016 Impala LTZ on this new 2018 XTS because the Impala was not as quiet and not as soft of a rider. I have always wanted large cars with a luxury ride and feel, yet I want fuel efficiency and regular gas. To get the feel of luxury you need a quiet car, and the XTS is quiet. I could have bought a new identical but 2017 XTS at a big discount, but I drove both and the 2018 had a significantly smoother and quieter ride. The transmission shifts much more smoothly than the 2016 Impala, and with no gear searching like the Impala had. I have had the 3.6 v6 engine in my last 3 cars and have had no reliability issues, so I’m confident the new XTS will just fine. Power is quite adequate for my driving, I’ve received good compliments about it’s looks from others who seen it and rode in it. The car is optioned with the driver awareness package which is great with lane change alert (actually it will steer itself back into the lane if you go over the road lines w/o signalling), it can parallel park itself perfectly, 360 cameras and forward collision alert. I highly recommend this option. It also has the two tone interior option that really jazzes up the looks. Also have heated and cooled seats and steering wheel plus heated rear seats. I have read many negative comments on the web about the CUE system, and all I can say is that I’m 64, and yet I learned how to use it in 10 minutes. It’s not really complicated and it’s very intuitive. I’ve been over this car with a fine toothed comb as they say, and I haven’t found any flaws in the paint or interior workmanship. The navigation works well and the Bose sound system is quite good. The A/C has worked well at cooling the interior on recent hot days. After 2 months and 1500 miles, I’m very happy with my purchase

Purchased a New car

Uses car for Commuting

Does recommend this car!!

70 out of 70 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by JJMiii from Monroe, LA on Sun Aug 26 2018

My 2018 Cadillac XTS is a luxury car with ample bells and whistles. It garners whistles too as it easily and quietly cruises down the road. I have not enjoyed a car more than this one since my 1987 Cadillac Sedan de Ville, the last year Cadillac made the rear-wheel drive sedan. This XTS is not quite as large as the old Sedan de Ville but it rides just as well. I am very pleased with my XTS.

Purchased a Used car

Uses car for Having fun

Does recommend this car!!

21 out of 21 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by VA Belle from FL on Sat Nov 10 2018

Cadillac has finally realized that their customers are not looking for a sports sedan, but a true luxury vehicle. I traded my 2016 XTS for the 2018 model just for that reason. The suspension is much softer than previous models and the significant reduction of road noise means I can now hear my music through the included Bose speakers without having to crank up the volume. Finally, Cadillac has made significant improvements to the functionality of their GPS and CUE systems. Bottom line, I’m keeping this one!

Purchased a New car

Uses car for Transporting family

Does recommend this car!!

20 out of 20 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by Bigdog from Colorado, Jefferson cty on Fri Jul 13 2018

We love it so much we hate to put away As we love driving it everywhere. Have driven Cadillacs since the seventys and loved them but this baby is the Queen of the Hop.

Purchased a New car

Uses car for Commuting

Does recommend this car!!

13 out of 13 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by robtgd52 from port st lucie fl on Wed Jun 06 2018

love it so much .. i’m going to purchase a 2018 xts good car for the money. drives and rides well. Trunk could be a little bigger

Purchased a New car

Uses car for Transporting family

Does recommend this car!!

12 out of 12 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by Q tip from Rockville, Maryland on Wed Jul 10 2019

Good smooth ride and looks nice with the windows tinted. My Dad had a Cadillac and now I drive my one too. Color of my ride is silver with dark window.

Purchased a Used car

Uses car for Commuting

Does recommend this car!!

7 out of 7 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by Ruthlessfit from NANAIMO bc on Tue Jan 08 2019

Car built for the driver. Quiet but power full, sleek and sexy. The overall handling of this car is incredible. Thanks Cadillac nothing but class

Purchased a Used car

Uses car for Having fun

Does recommend this car!!

5 out of 5 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by jofrmmo from Missouri on Wed Dec 26 2018

This car is luxurious and the smoothest ride I have ever owned. Has all the creature comforts plus. It is an eye pleaser and will get up and go. Loving it!

Purchased a Used car

Uses car for Transporting family

Does recommend this car!!

5 out of 5 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by JillConnick from Tiburon,Calif on Thu Aug 01 2019

I love this car it drives amazing and is so quiet and comfortable and beautiful I would recommend buying a Cadillac XTS it is a great car

Purchased a New car

Uses car for Transporting family

Does recommend this car!!

4 out of 4 people found this review helpful. Did you?

Your feedback has been sent to Cars.com

by Linda from Carlisle, PA on Mon Jul 29 2019

This car meets all of our needs. It has plenty of legroom for my brother-in-law. Also when we travel with my sister it is very roomy.

Purchased a New car

Uses car for Having fun

Does recommend this car!!

3 out of 3 people found this review helpful. Did you?

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector