Lexus NX300h F Sport 2015
Lexus NX300h 2014, джип/suv 5 дв., 1 поколение, Z10 (07.2014 — 08.2017) — технические характеристики и комплектации
В стандартное оснащение Lexus NX300h для японского рынка входят 17″ легкосплавные колесные диски, светодиодные противотуманные фары, зеркала с функцией автоподстройки на заднем ходу, электропривод двери багажника, система доступа в салон и запуска двигателя без ключа, двухзонный климат-контроль, электропривод передних сидений, полный электропакет, 7″ ЖК монитор, аудиосистема с 8 динамиками и камера заднего обзора. В опциях: подогрев передних сидений и рулевого колеса, система кругового обзора, парктроники. Эти функции доступны для комплектации «I Package», а в виде опций: кожаный салон, память положений водительского сиденья и рулевой колонки. Премиальные комплектации «F Sport» и «Version L» предлагают сверх того 18-дюймовые колесные диски, улучшенную отделку, аудиосистему Mark Levinson и др. «F Sport» отличает спортивный экстерьер и интерьер, адаптивная регулируемая подвеска и демпферы вибрации кузова.
Гибридный NX300h использует 4-цилиндровый 2,5-литровый бензиновый двигатель серии 2AR-FXE (155 л.с.), работающий по циклу Аткинсона, в сочетании с двумя электромоторами. Автомобиль приводится в движение на бензиновой или электрической тяге, или в смеси обеих. Передний электрический мотор-генератор, в паре с бензиновым двигателем приводящий в движение колеса передней оси, выдает мощность, эквивалентную 143 л.с., и крутящий момент 270 Нм. На задней оси полноприводных версий тягой заведует второй электрический мотор мощностью 68 л.с. и моментом 139 Нм. По динамическим характеристикам модель немного уступает турбированной двухлитровой версии — если у NX200t время разгона до 100 км/ч 7,2 сек, то NX300h на это потребуется 9,3 сек. NX300h может похвастать высокой топливной эффективностью, недоступной для бензиновой версии, — по принятым в Японии стандартам замера расхода топлива, на одном литре бензина он может проехать 19,8-21 км, в то время как NX200t всего 12,4-12,8 км.
Lexus NX построен на новой платформе MC, общей для Toyota RAV4 и для модели внутреннего рынка Toyota Harrier (третье поколение). Обладая колесной базой 2660 мм, он имеет 4630 мм в длину при общей высоте 1645 мм и ширине 1845 мм. В составе ходовой части — независимая подвеска MсPherson спереди, многорычажная независимая сзади, дисковые тормоза (передние вентилируемые), дополненные электрическим стояночным тормозом. Рулевое управление реечного типа с электрическим усилителем. В полноприводных модификациях NX300h система E-Four AWD обходится без привычного кардана, обеспечивающего жесткую механическую связь между осями. На передние колеса крутящий момент передается от гибридной установки через автоматическую бесступенчатую трансмиссию с электронным управлением (E-CVT), в которой предусмотрен режим ручного секвентального переключения. Установленный сзади электромотор передает тягу на задние колеса — только в случае необходимости.
Lexus NX300h демонстрирует очень высокий уровень безопасности. В стандартное оборудование входят 8 подушек безопасности, преднатяжители ремней для передних и задних боковых сидений, антиблокировочная система тормозов с усилителем экстренного торможения и системой электронного распределения тормозного усилия, антипробуксовочная система, система курсовой устойчивости, камера заднего вида, радарный круиз-контроль. В опциях — система мониторинга «слепых зон», система помощи при выезде с парковки задним ходом. Проекционный дисплей выводит самую основную информацию непосредственно перед водителем, что также повышает безопасность. Автомобиль получил высшую оценку в краш-тестах JNCAP.
Кроссовер Lexus NX стал отличной альтернативой старшей модели Lexus RX — для тех покупателей, что предпочитают более компактные размеры, но не в ущерб оснащению. Интересно, что в Японии конкурентом данной модели является новый Toyota Harrier, который в прежних двух поколениях являлся как раз аналогом Lexus RX, но с декабря 2013 на внутреннем рынке стал продолжателем линейки Vanguard (SUV на базе RAV4) и использует ту же платформу и силовые агрегаты, что и Lexus NX, включая наличие гибридной версии (2014). Таким образом, с появлением премиального NX японские покупатели получили дополнительные возможности для выбора между такими близкими и в то же время разными автомобилями.
2015 Lexus NX 300h
Overview
The Good
- Cabin quality
- Relatively roomy backseat
- Many standard features, upscale options
- Fuel efficiency with either drivetrain
- Responsive transmission in NX 200t
The Bad
- Engine/transmission response in NX 300h
- Mushy brakes in NX 300h
- Smallish cargo area
- Usability of navigation system
- NX 200t requires premium gas
What to Know
We’re looking for the best deals on a Lexus near you…
Are you looking for more listings?
Please enter a valid 5-digit ZIP code.
Sign up for listing notifications
Please enter your complete email address.
Thanks For Signing Up!
We have received your information, so keep an eye out for emails from Cars.com.
See all local inventory
2015 Lexus NX 300h Review
from the Cars.com expert editorial team
As compact luxury SUVs go, the 2015 Lexus NX combines enough driving fun and occupant comfort to deserve a look, but anyone with serious cargo needs should look elsewhere, or stick to the brand’s popular RX.
As badge engineering goes, Toyota’s luxury division has more hits than misses. The ES midsize sedan feels considerably nicer than a Toyota Camry; the GX bears little resemblance inside or out to its Toyota 4Runner sibling. And so it goes for the NX, a car Lexus calls “loosely related to the RAV4,” Toyota’s popular small SUV. Still, Lexus insists the NX has 90 percent different parts and a structure that’s 20 percent more rigid.
Indeed, the two seem like distant cousins, at most. The NX hits U.S. showrooms in December and pricing is still to come, but at a media preview in Seattle, I drove preproduction versions of the gasoline-powered NX 200t and the gas-electric NX 300h hybrid. My early take is that the NX holds promise.
Exterior & Styling
When the NX broke press last April, we thought it would compete with the latest crowd of subcompact luxury SUVs — namely the BMW X1, Audi Q3 and Mercedes-Benz GLA-Class. Lexus, however, insists the NX stacks up against those competitors’ larger X3/Q5/GLK siblings, a group that’s still a few inches shorter than the RX. The brand’s spindle grille draws similarities to the rest of the Lexus lineup, but the standard four-bar design combines with the NX’s thin lights and pinche. Show full review
As compact luxury SUVs go, the 2015 Lexus NX combines enough driving fun and occupant comfort to deserve a look, but anyone with serious cargo needs should look elsewhere, or stick to the brand’s popular RX.
As badge engineering goes, Toyota’s luxury division has more hits than misses. The ES midsize sedan feels considerably nicer than a Toyota Camry; the GX bears little resemblance inside or out to its Toyota 4Runner sibling. And so it goes for the NX, a car Lexus calls “loosely related to the RAV4,” Toyota’s popular small SUV. Still, Lexus insists the NX has 90 percent different parts and a structure that’s 20 percent more rigid.
Indeed, the two seem like distant cousins, at most. The NX hits U.S. showrooms in December and pricing is still to come, but at a media preview in Seattle, I drove preproduction versions of the gasoline-powered NX 200t and the gas-electric NX 300h hybrid. My early take is that the NX holds promise.
Exterior & Styling
When the NX broke press last April, we thought it would compete with the latest crowd of subcompact luxury SUVs — namely the BMW X1, Audi Q3 and Mercedes-Benz GLA-Class. Lexus, however, insists the NX stacks up against those competitors’ larger X3/Q5/GLK siblings, a group that’s still a few inches shorter than the RX. The brand’s spindle grille draws similarities to the rest of the Lexus lineup, but the standard four-bar design combines with the NX’s thin lights and pinched nose to evoke an angry, rat-like expression. F Sport versions extend the grille lower, swap in a crisscrossing insert and finish out the bottom with a deeper, layered air dam. It’s unique — sinister, really — and you should get used to it. It’s what most F Sport models look like now, and I’ll take Vader over varmints any day.
Seventeen-inch alloy wheels are standard; 18s are optional. F Sport versions have 18s and P225/60R18 all-season tires or optional (and wider) 235/55R18 summer high-performance tires.
How It Drives
Roughly the size of a Q5 or X3, the NX is still longer and wider than the original 1999 RX 300. In two generations since then, Lexus’ mainstay has grown; today’s RX 350 is 5.5 inches longer than the NX. It’s also more than 230 pounds heavier than Lexus’ new smallest SUV, whose lighter weight benefits drivability and efficiency. The NX 200t’s 235-horsepower, turbo four-cylinder speeds ahead with sufficient punch, and its six-speed automatic performs better than the RX’s clumsy transmission, holding lower gears and kicking down adeptly. Using Lexus’ familiar Drive Mode Select, the Eco and Normal modes introduce occasional gear-hunting in passing maneuvers, but Sport mode imbues the transmission with satisfying decisiveness.
All told, Lexus says the NX 200t hits 60 mph in the low 7-second range. That’s a hair slower than the competition’s base gasoline engines, but the expected fuel efficiency justifies it: Lexus pegs gas mileage at 22/28/24 mpg city/highway/combined in the front-drive NX 200t and 21/28/24 mpg with all-wheel drive. Final EPA figures are still pending, but if those figures pan out, the NX will impress in this class. One pesky detail: The NX 200t requires premium gas, something many competitors merely recommend.
The NX’s ride quality is busy at times, but it still feels more composed than the sometimes-choppy RX. I couldn’t detect a huge difference between the normal and F Sport suspensions; the latter have performance shocks and retuned springs, but most of our brief seat time in an NX 200t F Sport was over smooth pavement in moderate traffic.
We’ll have to put an F Sport through our handling loop around Cars.com’s Chicago headquarters to get a better sense of the ride/handling differences. In all trims, the steering feels a bit numb at low speeds; feedback improves as you speed up. Still, a non-F Sport 200t pitched hard into corners — a quick reminder that this is no sport sedan. The 200t’s all-wheel-drive system biases power up front, though it can split power 50/50 (front/rear) if needed. You can enforce the split with an all-wheel-drive lock switch on the dash. The 300h, meanwhile, gets a unique all-wheel-drive setup with separate motors for the front and rear axles.
The 194-hp NX 300h (which doesn’t come in an F Sport version) cedes more of the fun factor. There’s plenty of droning, rubber-band responsiveness from its continuously variable automatic transmission, along with a slow climb up the revs when you floor it; even at full bore, power feels adequate but never energetic, and the regenerative brakes have a degree of pedal vagueness that evokes earlier hybrids.
Indeed, Lexus says zero to 60 mph takes a modest 9.1 seconds in the hybrid. It feels like that, but the payoff comes in impressive efficiency. Lexus estimates the NX 300h will get 32 to 33 mpg combined, depending on driveline — figures that trounce any immediate competitors, hybrid or diesel. What’s more, premium gas is only recommended, not required.
Interior
The NX’s interior packs a lot of eye candy, mostly thanks to stitched, leatherlike synthetic materials that cover portions of the dashboard, center console and doors. Less convincing is the molded stitching that adorns upper sections — similar to the dash materials in the Camry and ES — as well as the big chunks of faux-metal plastic trim that flank the center controls. The layered approach does, however, look sharp overall.
Lexus’ standard NuLuxe upholstery helps, too. It’s fake leather, but it’s damn convincing. Real cowhide is optional, but you’d be hard-pressed to tell the difference. Seat packaging is good: The reclining rear seats offer good legroom and a higher seating position than the backseat in the RX, which is too low to the floor. Still, taller adults may want more headroom; sitting upright, my 6-foot-tall frame brushed the ceiling. The optional power-folding rear seats work with one touch, and if something is in the way — say, a mischievous child trying to pancake his sibling — they stop and retract. You can work them from the backseat or cargo area, too; in the backseat, the hip-level buttons double as power recliners.
Cargo & Storage
Lexus says four golf bags fit behind the rear seats. If that’s the case, certain competitors must be able to fit the bags plus a caddy. The 2011-2014 X3, plus the Q5 and Acura RDX both have 25-plus cubic feet behind their rear seats, but the NX 200t has just 17.7 — a little more than the GLK’s undersized cargo area, but small for the class and less than half the cargo space of the RX. Fold the seats down, and the NX’s 54.6 cubic feet makes up some of the lost ground, falling near most competitors. (The NX 300h’s battery pack sits beneath the rear seat, cutting about 1 cubic foot of volume in either configuration.)
Ergonomics & Electronics
I’m less enthralled about the brand’s next-gen Remote Touch interface, which comes on navigation-equipped NX models. The latest setup abandons a stubby joystick for a square surface that’s similar to a laptop touchpad. It’s straightforward and retains haptic feedback, but it suffers clunky map interactions and menu items that are too easy to miss. Pinch-to-zoom map functions operate with halting lag, and scrolling the map still takes too much hold-and-swipe dexterity. Sans navigation, the NX gets a simpler directional joystick knob.
The standard CD stereo has HD and AM/FM/satellite radio, Bluetooth audio streaming, Siri Eyes Free compatibility, USB/iPod connectivity and DVR-like real-time audio recording (AM/FM only, unfortunately). An optional wireless smartphone charger works through Qi, a wireless charging standard (much like Bluetooth is a wireless data-streaming standard). Navigation-equipped models add extra stereo speakers, including a subwoofer. They also add Lexus’ Enform system, which can stream apps ranging from Yelp to iHeartRadio off a compatible smartphone once you download the Enform app.
Safety
The NX had not been crash-tested as of publication, but standard safety features include eight airbags, a backup camera and the required antilock brakes and electronic stability system. Front parking sensors and blind spot, lane departure and forward collision warning systems are optional. The lane departure warning includes automatic steering correction, and the forward collision warning — packaged with all-speed adaptive cruise control — can automatically apply brakes if the driver misses its warnings.
2015 Lexus NX300h Review 2015
- The best looking of the bunch
- Comfortable, spacious interior
- Sorted and taut chassis
- Hybrid drivetrain doesn’t inspire
- Options are expensive
- Safety technology lacking on lower models
The Lexus NX300h is late to the small, premium SUV segment — but this is a crossover that looks great, is generously appointed, and well-priced to compete strongly with the Germans.
They’ve had plenty of time to study the competition, like the Audi Q5, BMW X3, and Volvo XC60 (watch our Volvo XC60 review). So, it’s no surprise that Lexus’s debut into the segment is thoroughly convincing. The NX is the size of an Audi Q5 or a BMW X3, but it competes on price with the smaller siblings to those cars: the Q3, and X1.
The NX employs the traditional Lexus formula: undercut the Germans on price while bundling most German options as standard features. Couple the favourable pricing to youthful, fresh looks, and to a reasonable driving experience, and from the outset, the NX looks like an attractive proposition.
ChasingCars.com.au borrowed this vehicle for our Lexus NX300h review:
- 2015 Lexus NX300h F Sport (middle trim), with the 2.5-litre aspirated four-cylinder and Atkinson-cydle electric hybrid motor and conventionally-variable automatic, in Flame Blue with black leather, priced at $66,000 before on-road costs.
Chasing more NX?
NX news & reviews
Lexus news & reviews
Key specs (as tested)
NX news & reviews
Lexus news & reviews
About Chasing cars
Chasing Cars reviews are 100% independent.
Because we are powered by Budget Direct Insurance, we don’t receive advertising or sales revenue from car manufacturers.
We’re truly independent – giving you Australia’s best car reviews.
Related articles
Ten grand steps for Lexus UX, NX and RX lineup announced
Updated Lexus NX range launched in Australia
Chasing Cars: The Best Cars of 2014
Driving Notes: the Lexus NX300h
Lexus Direct4: AWD drivetrain to underpin future electric vehicles, hybrids
Lexus IS 2021: earlybird buyers get Encore Platinum car-swap perks
Lexus RC 2021 coupe range picks up technology and dynamic gains
Lexus UX300e full-electric SUV locked in for Australia, arriving November 2021
2021 Lexus IS revealed: revised sedan coming to Australia this year
Next Lexus IS teased, will be revealed on June 10
Lexus releases IS Black Line special edition, includes blue woodgrain
Lexus RX 2020 facelift arrives: spec boosted, prices bumped
Feisty-looking Lexus ES 300h F Sport coming to Australia
Lexus LC convertible confirmed, likely for Australia
Lexus returns to touchscreens: facelifted RX first up
Lexus boss: always a place for V8 in our range
Car buying guides
The estimate provided does not take into account your personal circumstances but is intended to give a general indication of the cost of insurance, in order to obtain a complete quote, please visit www.budgetdirect.com.au. Estimate includes 15%^ online discount.
^Conditions Apply
Budget Direct Insurance arranged by Auto & General Services Pty Ltd ACN 003 617 909(AGS) AFSL 241 411, for and on behalf of the insurer, Auto & General Insurance Company Limited(ABN 42 111 586 353, AFSL 285 571).Because we don’t know your financial needs, we can’t advise you if this insurance will suit you. You should consider your needs and the Product Disclosure Statement before making a decision to buy insurance. Terms and conditions apply.
Based on assumptions including postcode , a Rating 1, 40 year old male with no claims in the last 5 years and no younger driver listed. Car unfinanced and garaged at night.
^Online Discounts Terms & Conditions
1. Discounts apply to the premium paid for a new Budget Direct Gold Comprehensive Car Insurance, Third Party Property Only or Third Party Property, Fire & Theft Insurance policy initiated online on or after 29 March 2017. Discounts do not apply to optional Roadside Assistance.
2. Discounts do not apply to any renewal offer of insurance.
3. Discounts only apply to the insurance portion of the premium. Discounts are applied before government charges, taxes, levies and fees, including instalment processing fees (as applicable). The full extent of discounts may therefore be impacted.
4. We reserve the right to change the offer without notice.
- About us
- Contact us
- Terms
- Privacy
© Copyright Chasing Cars | All rights reserved
Lexus NX300h F-Sport by ProDrive on ADV.1 Wheels (ADV6MV2SL) 2015 года (фото 1 из 18)
Галерея автомобиля Lexus NX300h F-Sport by ProDrive on ADV.1 Wheels (ADV6MV2SL) 2015 года включает в себя 18 оригинальных изображений высокого качества.
По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль Lexus от других автомобилей.
А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля Lexus NX300h F-Sport by ProDrive on ADV.1 Wheels (ADV6MV2SL) 2015 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.
Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2015 году.
Другие галереи Lexus NX
Другие галереи Lexus 2015 года
- 1992 Renault Safrane RXE
- 2000 Rolls-Royce Corniche
- 1994 Chrysler Neon
- 2014 Nissan Elgrand Highway Star
- 1983 Jaguar XJ-SC H.E
- 2008 Hyundai i30
Здесь должен быть Ваш баннер
- Страна: Япония
- Годы работы: 1983 — н.в.
Компания «Lexus» является отделением японской фирмы «Toyota», созданным для.
Модели Lexus
- CT
- ES
- GS
- GS F
- GX
- HS
- IS
- IS F
- LC
- LF-A
- LM
- LS
- LX
- NX
- RC
- RC F
- RX
- SC
- UX
Популурные галереи
- Toyota Sienna LE 2010 года
- Toyota Carina 1998 года
- Polaris Slingshot SL LE Midnight Cherry 2017 года
- Mercedes-Benz Zetros 2014 года
- Pontiac Firebird 1993 года
- Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer 1975 года
- DAF CF 310 4×2 FA Sleeper Cab 2013 года
- GM Chaparral Volt Design 2025 2008 года
- Cadillac CTS Track by D3 2008 года
- Chevrolet Corvette Coupe 2006 года
- Rolls-Royce Phantom Art Car by Marc Quinn 2019 года
- О проекте
- Условия оказания услуг
- Политика конфиденциальности
- Вакансии
- Реклама
- Партнеры
- Контакты
При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.
Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.
Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.
Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.
Все изображения размещены в ознакомительных целях.
Lexus NX300h F Sport 2015
Новый кроссовер (но уже не компактный) Lexus NX300h — это гибридный автомобиль, что является превосходным приёмником предыдущего поколения NX200t, но ездит не лучше…
Lexus NX300h F Sport является первым гибридным автомобилем в линейки Лексусов «NX». Данный бензиново-электрический кроссовер будет уже доступен в октябре 2014 года для англичан, а на Российский и Украинский рынки он попадет уже в начале 2015 года. Как всегда — для наших дорог и погодных условий машину необходимо настраивать на наш лад.
Гибридная трансмиссия была позаимствована из моделей линейки Lexus GS300h и IS300h. Компания по своим расчетам ожидает годовой объем продаж в 2015 году от автомобилей «Лексус Н Икс» 300h с гибридной силовой установкой до 90% по сравнению с только бензиновыми агрегатами NX. Ведь в этом будущее, а также каждый желает сэкономить на бензине, да и страны многие заботятся об окружающей среде… вот бы у нас подумывали об экологии — как-то мотивировав население пересаживаться на электрокары.
Бензиновый, 4-х цилиндровый двигатель (Цикл Аткинсона) автомобиля Lexus NX300h 2014?2015 годов производства будет иметь объём 2,5 литра. Работать будет в сочетании с электродвигателем, который будет приводить в действие только передние колеса. Совокупная мощность данной системы — 145 кВт (194 л.с.).
Но, если у Вас будет желание раскошелится на комплектацию автомобиля с обозначением SE, Luxury, F Sport или Premier версию, то новое поколение «Лексусов» NX300h будет комплектоваться электродвигателем и для задней оси. Итак, Вы получите кроссовер с электромотором на 4 колеса!
В итоге только базовая модель с обозначением «S» будет комплектоваться приводом на передние колеса.
И на что это похоже?
На фотографиях новый Lexus NX300h является очень симпатичным автомобилем. Как и в случае с предшественником NX200t он отлично выглядит как снаружи, так и внутри, а также имеет очень много опций при выборе комплектации. Также его неоспоримыми преимуществами является то, что расход бензина нового Лексус Н Икс 300h на 100 км пройденного пути в смешанном цикле составляет в пределах 4,5 литра. Следующим плюсом стали очень низкие показатели загрязнения окружающей среды. Выбросы углекислого газа (CO2) составили 117 г на км — это очень впечатляющие показатели для машины таких размеров.
Однако автомобиль не очень весело ездит даже в комплектациях SE, Luxury, F Sport и Premier — где привод электромотора на 4 колеса. Даже самый маленький ход дроссельной заслонки сопровождается гулом от трансмиссии. Ускорение и резвость нового Lexus NX300h не впечатляет даже при активации спортивных режимов Sport или Sport +, что предлагаются пользователю через систему Drive Mode Select.
Если сравнивать Лексус NX200t с NX300h, то предыдущая модель едет существенно лучше, чем новая. Возможно фактом послужило то, что NX300h имеет лишний вес, его снаряженная масса 1785 кг, а у автомашины NX200t — 1630 кг + мощность двигателя больше, не смотря на 2х-литровый, но турбированный мотор — 175 кВт (238 л.с.).
Если сравнивать комплектации Lexus NX300h F Sport и просто NX300h S, то второй автомобиль порадовал более мягкими амортизаторами.
Стоит ли купить Lexus NX300h F Sport 2015?
Здесь уже решать Вам, но то, что у него есть как преимущества перед прошедшей моделью, так и недостатки, Вы узнали. Если рассматривать новый Lexus NX300h F Sport 2015 как просторный, экономичный и малозагрязняющий окружающую среду кроссовер, то решение однозначно — покупать, а если у Вас в приоритете — мощность двигателя и управляемость, то следует подыскать другой автомобиль данного класса или купить Лексус NX200t.
Ещё стоит указать, что качество материалов салона на высшем уровне (кожа, алюминиевые вставки и т.д.), а также удобство и комфорт нахождения внутри при вождении также впечатляет. У пассажиров на заднем сиденье также очень много места. Багажник просторный.
Технические характеристики и цена Lexus NX300h F Sport
- Цена на данный автомобиль в Великобритании начинается от — 36 995 — 63 220 долларов или 2 202 000 рублей. У нас его цена будет как минимум на 15?20 % больше.
- Разгон от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунды.
- Максимальная скорость — 180 км/ч.
- Средний расход топлива на 100 км — 4,5 л.
- Вредные выбросы в атмосферу — 117 г/км.
- Вес (снаряженная масса) машины — 1785 кг.
- Двигатель — бензиновый 4 цилиндра (2 494 куб.см.) + 2 электромотора.
- Мощность агрегата в совокупности бензинового и электромоторов — 194 л.с.
- Крутящий момент — 206 Нм.
- Коробка передач — вариатор CVT.
- Запуск двигателя — кнопка старт/стоп.
- Профиль шин — 225/60R18 (всесезонные) или 235/55R18 (лето)
Видео — мини-обзор обновленного авто:
Фото салона Lexus NX300h F Sport 2015:
Lexus NX300h F Sport first drive review
The NX300h is a petrol-electric hybrid that’s claimed to average 55.4mpg
CO2 emissions are rated at 117g/km
Lexus claims that the NX300h can dispatch the 0-62mph sprint in 9.2sec
The NX’s cabin is both appealing and well designed
The Lexus comes with plenty of equipment, as you’d expect
The car’s powertrain isn’t up to scratch; like many CVT-equipped cars it’s noisy when accelerating and feels sluggish
The ride quality is worse than that in the NX200t, presumably due to the extra weight
Lexus would be better off making the NX300h F Sport more comfortable, as it should be
A top speed of 112mph is claimed
The build quality is very good and Lexus has a history of immensely reliable cars
Entry-level NX300hs are front-wheel drive only
Higher-specification models get an additional electric motor on the rear axle to provide four-wheel drive
A CVT sends the engine’s power to the front wheels
The low running costs make the NX300h an interesting choice but its ride quality and powertrain mar its overall appeal
The NX300h F Sport costs £36,995
What is it?
The NX300h petrol-electric hybrid is the first Lexus NX you’ll be able to get your hands on in the UK when it reaches these shores in October.
Expected to account for 90 per cent of total NX sales, the NX300h uses the hybrid drivetrain adapted from the IS300h and GS300h.
That means a 2.5-litre four-cylinder Atkinson cycle petrol engine combined with an electric motor to drive the front wheels.
A new addition to the drivetrain in the NX is an electric motor for the rear axle, making the NX300h four-wheel drive, in all versions from SE up – so SE, Luxury, F Sport and Premier variants.
Only the base S model is offered in front-wheel drive configuration.
What’s it like?
On paper the NX300h is a very appealing car. As with the NX200t, it looks great inside and out and has plenty of kit, plus its real selling point of 55.4mpg combined economy and 117g/km CO2 emissions, very impressive for a car of its size.
However, as with this drivetrain’s application in other Lexus models, it’s just not much fun to drive. Even the smallest of throttle inputs is accompanied by a drone from the powertrain, which quickly grates.
Performance isn’t that strong either, with throttle response remaining lazy even in the sharper Sport and Sport + modes offered through the Lexus’ Drive Mode Select system.
The NX200t doesn’t ride well, but the NX300h actually rides worse, perhaps owing to its extra weight.
However, there is a glimmer of hope here – we also briefly tried an NX300h devoid of F Sport trim, so it didn’t feature the firmer dampers. The ride was consequently softened to a more bearable level.
A further case of less being more when coming to specifying cars.
Should I buy one?
The Lexus NX300h has even more going for it than the NX200t thanks to its low running costs, but the way it drives makes it such a difficult car to recommend.
There’s a very good car somewhere in the NX, but with its launch powertrain options and overly firm chassis set-up we’re yet to find it.
We appreciate Lexus’s hybrid sentiments and desire to be sporty, but can we not just have a four-cylinder diesel model and a comfort chassis option?
Lexus NX300h F Sport
Price £36,995; 0-62mph 9.2sec; Top speed 112mph; Economy 55.4mpg; CO2 117g/km; Kerbweight 1785kg; Engine type, cc 4cyls, 2494cc, petrol, plus two electric motors; Power 194bhp combined; Torque 152lb ft combined; Gearbox CVT