Hino-avto.ru

официальный дилер Hino Motors
0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Scion iM 2016

Scion iM 2016: молодежный хэтчбек с уклоном на спортивность

Обзор Scion iM 2016: внешний вид модели, интерьер, технические характеристики, системы безопасности, цены и комплектации. В конце статьи — тест-драйв Scion iM 2016 года!

Содержание обзора:

  • Внешний вид
  • Салон
  • Характеристики Scion iM 2016
  • Системы безопасности
  • Стоимость и комплектации Scion iM 2016 года
  • Видео и фото

Автомобильный бренд Scion малоизвестен на российском рынке — впрочем, это и не удивительно, так как компания создавалась специально для американского потребителя.

Scion («Сайон») является суббрендом японского автоконцерна Toyota, который был создан в середине 2002 года и позиционируется как производитель молодежных автомобилей. В начале 2016 года руководством Toyota было принято волевое решение о закрытии марки, которое пришлось на август 2016 года, а уже с начала 2017 года автомобили «Сайон» будут реализовываться под брендом своего прародителя.

Последней моделью марки Scion стала модель iM, которая впервые была показана в ноябре 2014 г. в рамках Лос-Анджелесской автомобильной выставки. Сразу стоит отметить, что автомобиль не стал откровением и являет собой несколько перелицованный Toyota Auris второй генерации, получивший более агрессивную внешность, которая непременно придется по душе молодежи, являющейся основной покупательской аудиторией марки.

В отличие от своего «родителя» автомобиль предлагается только с одним двигателем, при этом потенциальные покупатели могут дополнительно заказать специальный пакет от гоночного подразделения Toyota, включающий в себя переработанную систему впрыска, спортивные амортизаторы и ряд прочих элементов, призванных сделать машину более динамичной.

Экстерьер Scion iM 2016

Новый Scion iM обладает динамичной и стильной внешностью, которая выполнена в лучших традициях последних автомобилей Toyota. Лицевая часть хэтчбека готова похвастать слегка прищуренной головной оптикой с новомодными LED-огнями дневного света, стильной фальшрадиаторной решеткой, рисунок которой в отличие от Auris выполнен в виде пчелиных сот, а также спортивным передним бампером с огромным воздухозаборником.

При взгляде на профиль хэтчбека нельзя не отметить наличие заваленного в направлении кормы ветрового стекла, благодаря которому коэффициент лобового сопротивления удалось снизить до 0,28 Сх, а также плавно ниспадающей крыши, благодаря чему машина выглядит более динамично и спортивно.

Отдельного внимания заслуживают аккуратные колесные арки, оригинальная задняя стойка треугольной формы и стильные легкосплавные колесные диски. Корма хэтчбека получила компактную дверь багажника, оригинальной формы светотехнику габаритных огней, а также массивный задний бампер с по-спортивному оформленным диффузором, которые лишний раз подчеркивает молодежную направленность марки.

Габариты нового Scion iM составляют:

  • В длину – 427,5 см;
  • В ширину – 176 см;
  • В высоту – 146 см.

Колесная база автомобиля равна 260 см, что представляет собой один из лучших показателей в классе. Высота дорожного просвета составляет 120 мм, что на 20 мм ниже, чем у одноплатформенной Toyota Auris, но даже этого достаточно, чтобы автомобиль смог уверенно преодолевать «лежачих полицейских» и въезжать на бордюры.

Нам импонирует внешний облик Scion iM, который буквально настраивает на агрессивный стиль вождения (благо с динамическими характеристиками у хэтчбека все в порядке).

Интерьер хэтчбека Scion iM 2016

Внутреннее убранство новинки полностью повторяет таковое в модели Auris, и это радует, поскольку японцам удалось создать действительно привлекательный, эргономичный и современный интерьер.

Прямо перед водителем располагается трехспицевый мультируль, обеспечивающий удобный хват, а также современная приборная панель с крупными циферблатами показателей скорости и оборотов, а также дисплеем бортового компьютера. Центральная часть торпедо представлена информационно-развлекательным и блоком регулировки микроклимата.

Японцы подчеркивают, что при создании интерьера ими были использованы более качественные материалы отделки, а также улучшена подгонка деталей друг к другу, впрочем, сборка «тойотовских» салонов уже давно ни у кого не вызывает никаких вопросов.

Передние сидения отличаются хорошей эргономикой, а благодаря большому диапазону регулировок с легкостью примут пассажира любой комплекции. Между креслами располагается небольшой подлокотник, у основания которого находится небольшой бокс для различной мелочевки.

Диван второго ряда рассчитан на троих взрослых седоков, при этом свободного места достаточно не только в высоту и ширину, но и в длину.

Объем багажника Сайон iM составляет 360 л., что пусть и не является рекордным показателем в классе, но будет достаточно большей части потенциальных покупателей модели.

Интерьер хэтчбека привлекает качественными материалами отделки, хорошо продуманной эргономикой рабочего места водителя, а также просторным салоном, рассчитанным на пятерых взрослых седоков. Сам производитель подчеркивает, что салон автомобиля за счет улучшенной шумоизоляции и использования современных материалов является одним из самых тихих в классе, и это действительно так.

Технические характеристики Scion iM 2016

В отличие от своего собрата, который предлагает на выбор один из трех бензиновых моторов, двух дизелей или гибридного бензиново-электрического силового агрегата, Scion iM представлен только одним мотором – 1,8-литровым 137-сильным бензиновым двигателем, стандартно агрегатирующимся 6-ступенчатой механической КПП.

За дополнительную плату покупатель может оборудовать машину CVTi-S вариатором, который настроен таким образом, чтобы обеспечить более динамичную и резвую езду. Этот двигатель обеспечивает хэтчбеку неплохие динамические характеристики: разгон от 0 до 100 занимает менее 10 сек, а максималка ограничена отметкой в 195 км/час. Несмотря на спортивный нрав, расход топлива машины варьируется в пределах 5,5-7,5 литров на 100 км пути.

Машина построена на платформе Тойота Аурис первого поколения, что предполагает наличие стоек Макферсон спереди и балки – сзади.

Автомобиль предлагается исключительно в переднеприводной компоновке, однако ходили слухи о том, что модель может получить также полноприводную трансмиссию. Специально для Scion iM японскими инженерами была перенастроена подвеска и амортизаторы, что положительно сказалось на управляемости, однако назвать автомобиль «мягким» нельзя – подвеска хорошо сбита и весьма нервно отрабатывает мелкие неровности.

Впрочем, это никоим образом не портит впечатления от вождения, да и не стоит забывать, что в отличие от «семейно-практичного» Auris, iM настроен как более драйверский автомобиль.

Безопасность Scion iM 2016

Компания Toyota уже давно снискала славу надежных и чрезвычайно безопасных автомобилей, поэтому было бы удивительно, если Scion iM оказался бы другим. Как и подобает современному хэтчбеку, машина оснащена большим количеством электронных помощников, в числе которых:

  • Продвинутая антиблокировочная система;
  • Система курсовой стабилизации;
  • Активный круиз-контроль;
  • Система электронного распределения тормозных усилий;
  • Датчики слежения за «мертвыми» зонами, дорожной разметкой и состоянием водителя;
  • Система, предотвращающая лобовое столкновение, которая в экстренной ситуации способна самостоятельно замедлить движение автомобиля;
  • 8 подушек безопасности;
  • Современные 3-х точечные ремни безопасности с преднатяжителями;
  • Крепления для детских кресел ISOFIX.

Высокие показатели безопасности достигаются также за счет использования более прочных сортов стали, а также расширенным зонам деформации, задача которых — погасить силу удара при лобовом и боковом столкновении.

Примечательно, что Toyota Auris (она же Scion iM) второй генерации уже успела пройти международные краш-тесты EURO NCUP, где завоевала максимальные пять звезд.

Комплектация и цена Scion iM 2016 года

Минимальная цена Scion iM на американском рынке составляет 18,6 тыс. долларов (около 1,14 млн. руб.) за которые покупатель может рассчитывать на следующий уровень оснащения:

  • Колесные диски 16 радиуса;
  • Электропривод стекол всех дверей, а также электрорегулируемые зеркала заднего обзора с системой обогрева;
  • Тканевая обивка салона;
  • Двухзонный климат-контроль;
  • Аудиосистема с цветным дисплеем;
  • 6-ступенчатая МКПП;
  • Продвинутая антиблокировочная система, а также система распределения тормозных усилий и стабилизации;
  • Панель приборов с цветным дисплеем бортового компьютера;
  • Многофункциональный руль;

В более дорогих исполнениях автомобиль дополнительно может комплектоваться:

  • Продвинутым мультимедийным комплексом с большим мультитач дисплеем;
  • Круиз-контролем;
  • Расширенным списком электронных систем безопасности;
  • Кожаной обивкой салона и прочими полезностями, способными подчеркнуть индивидуальность, а также сделать нахождение в машине более комфортным.

За отдельную плату покупателям доступен спорт-пакет TRD, в состав которого входят иная система впуска, амортизаторы, а также усовершенствованные стабилизаторы, отвечающие за поперечную устойчивость хэтчбека.

За топовый вариант исполнения потенциальному покупателю придется расстаться более чем с 25 тыс. долларов.

Заключение о новом Scion iM 2016

Scion iM 2016 модельного года представляет собой несколько улучшенную внешне Toyota Auris, отличающуюся более агрессивной внешностью, по-спортивному настроенной подвеской и рулевым управлением, а также улучшенными динамическими характеристиками.

При этом машина сохранила главные фишки «Аурис»: просторный салон, отменную эргономику рабочего места, вместительный багажник и широкий список стандартного и опционального оборудования.

Тест-драйв Scion iM 2016 года:

Used 2016 Scion iM

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

If you seek a well-equipped, fun-to-drive, value-intensive 5-door hatchback in a versatile-yet-stylish package, the 2016 Scion iM comes highly recommended.

Buyers in the market for a premium small hatchback loaded with upscale accouterments like a power driver’s seat, leather, heated seats, passive entry with push-button start, and a moonroof should consider the Ford Focus, Mazda3 or Volkswagen Golf.

What’s New for 2016

Based almost entirely on the European Toyota Auris, the 2016 Scion iM is a brand-new nameplate in the U.S. marketplace.

2016 Scion Im Expert Review

The 2016 Scion iM ushers in a new era of maturity for Toyota’s youth-oriented brand. While still embracing such corporate cornerstones as evocative design and vehicle customization, the iM’s real reason for being involves value and practicality. Whereas generously equipped versions of rival hatchbacks like the Ford Focus, Kia Forte5 and Mazda3 tend to hover around the $23,000 mark, the mono-spec Scion iM offers an attractive feature set along with upstanding residual values for under $20,000. Add to that a surprisingly high level of driving engagement and up to 37 mpg on the highway, and it wouldn’t be a stretch to label the 2016 Scion iM as one of the best values among compact cars.

Читать еще:  Замена приёмной трубы глушителя

Although 137 horsepower doesn’t sound like the stuff dreams are made of, what the Scion iM lacks in raw acceleration it makes up for in handling and ride compliance. Toss it into a corner, and the iM is eager to play. When playtime is over, drivers are greeted with a ride that’s supple and more cossetted than rivals like the Kia Rio5 and Hyundai Elantra GT. The chassis and adjoining suspension components earn extra brownie points for keeping much of the outside world where it belongs: outside. This reasonably hushed cabin also enabled us to appreciate the standard audio system’s impressively punchy lows and crisp highs, something that can’t be said for its Hyundai and Kia challengers.

MONO-SPEC PACKAGING
Though not exactly a tangible feature, the iM’s mono-spec ordering structure takes much of the guesswork and confusion out of the purchasing process. Better yet, this one-size-fits-all packaging means you’ll never pay for features you don’t want.

STANDARD PIONEER AUDIO SYSTEM
A feature often overlooked in the realm of compact cars is audio quality. Despite its traditional 6-speaker arrangement, the iM’s sound system delivers an unexpectedly high degree of tonal accuracy and spectral balance.

Boasting an edgy-yet-tasteful layout, the iM’s cockpit emphasizes functionality. The audio and climate controls are about as straightforward as they come, while symmetrical armrests and an adjustable steering column yield an appropriately neutral driving position. Power seats are not available, but the 6-way front buckets leave nothing to be desired in comfort or lateral support. And while rear legroom can’t measure up to rivals like the Mazda3, Kia Rio5 and Volkswagen Golf on paper, the iM’s rear quarters feel plenty roomy in the outboard seating positions. Space behind the rear seat stands at 20.8 cubic feet, topping the Mazda3 and Rio5.

Design-wise, the Scion iM keenly embraces the tuxedo T-shirt philosophy: It wants to be formal, but it’s also here to party. A sweptback roofline, aggressive lower body panels, and LED running lights and taillights suggest all the makings of a hot hatch, while projector-beam headlights and a versatile liftback speak to the iM’s practical side. For those who desire some additional show without the go, Scion offers a host of dealer-installed accessories like TRD lowering springs, carbon-fiber window trim and body graphics.

Every Scion iM comes with dual-zone climate control, eight airbags, automatic headlight control, 17-inch alloys, LED running lights and taillights, a nifty 4.2-inch driver information display, a rearview camera, and a 6-speaker Pioneer audio system with Bluetooth and a USB port. Moonroof lovers, you’re out of luck. By the same token, all this upmarket hatchbackery at an entry-level price means some corners were cut. These shortcomings include a hard center armrest, lackluster headliner materials, and sun visors that don’t slide to block the sun.

The iM’s mono-spec packaging structure means that aside from the transmission and exterior color, your options are limited to a navigation system (+$900) and the dealer-installed accessories outlined above. Speaking of the former, smartphone users might express a preference for Pioneer’s aftermarket NEX 4100 head unit, which offers Apple CarPlay and Android Auto, superior music streaming capability, and a factory look for about $200 less.

The Scion iM is powered by Toyota’s 1.8-liter, 4-cylinder engine with Valvematic continuously variable-valve timing, which is also used in the Corolla. Developing 137 horsepower and 126 lb-ft of torque, it can be paired with a standard 6-speed manual or optional continuously variable automatic transmission (CVT) featuring a 7-speed simulated sequential-shift mode. Beyond altering shift points, there’s a sport setting that also quickens throttle response and adds weighting to the electric power steering. Combined fuel economy averages rank in the low-30-mpg range and, as you might have guessed, all Scion iM’s run on regular gasoline.

1.8-liter inline-4
137 horsepower @ 6,100 rpm
126 lb-ft of torque @ 4,000 rpm
EPA city/highway fuel economy: 27/36 mpg (manual), 28/37 mpg (automatic)

2016 Scion iM

Overview

The Good
  • Overall value
  • Decent cabin materials
  • Ride comfort
  • CVT operation
  • Gas mileage
The Bad
  • Handling
  • Acceleration
  • Sloppy manual transmission
  • Snug backseat
  • No forward-collision, blind spot warning systems
  • Usability of multimedia system

What to Know

We’re looking for the best deals on a Scion near you…

Are you looking for more listings?

Please enter a valid 5-digit ZIP code.

Sign up for listing notifications

Please enter your complete email address.

Thanks For Signing Up!

We have received your information, so keep an eye out for emails from Cars.com.

See all local inventory

2016 Scion iM Review

from the Cars.com expert editorial team

From the 2015 New York International Auto Show, Cars.com’s Kelsey Mays takes a look at the 2016 Scion iM.

The all-new Scion iM checks a lot of boxes for a low price, but driving fun isn’t one of them.

That may come as a surprise to anyone who’s seen the iM, a five-door hatchback whose aggressive bodywork recalls the compact-tuner body-type zeitgeist of the 1990s and 2000s. Still, though the styling writes checks the driving experience can’t cash, the iM is otherwise a lot of car for its sub-$20,000 price. That, plus Scion’s reputation for value and reliability, could attract a lot of shoppers who care little for acceleration or handling.

Typical of most Scions (such as the FR-S), the iM is a single-spec car with a lot of standard features, few factory options and a number of optional dealer accessories. It shares its front-wheel-drive underpinnings with the tC sports coupe and comes with a manual or automatic transmission. We tested both.

The all-new Scion iM checks a lot of boxes for a low price, but driving fun isn’t one of them.

That may come as a surprise to anyone who’s seen the iM, a five-door hatchback whose aggressive bodywork recalls the compact-tuner body-type zeitgeist of the 1990s and 2000s. Still, though the styling writes checks the driving experience can’t cash, the iM is otherwise a lot of car for its sub-$20,000 price. That, plus Scion’s reputation for value and reliability, could attract a lot of shoppers who care little for acceleration or handling.

Typical of most Scions (such as the FR-S), the iM is a single-spec car with a lot of standard features, few factory options and a number of optional dealer accessories. It shares its front-wheel-drive underpinnings with the tC sports coupe and comes with a manual or automatic transmission. We tested both.

I’m not sold, but Cars.com editors have mixed opinions overall. Styling is subjective; if you like it, read on.

How It Drives
The Scion iM’s sole powertrain — a 1.8-liter four-cylinder shared with the Toyota Corolla — provides modest overall power, but the optional continuously variable automatic transmission puts on a mighty effort to simulate a conventional stepped-gear transmission. CVTs’ gearless setup gives rise to a nonlinear “rubber band” sensation between the gas pedal and actual acceleration, and the iM feels as nonlinear as the rest of them under normal use. With more gas, though, it produces a gratifying stepped feel, including a decent (if contrived) kickdown sensation on the highway. It’s a slow, noisy climb to 70 mph, but it feels like a traditional automatic, and that counts for something.

Still, fun-to-drive rival hatchbacks like the Mazda3 and Volkswagen Golf are quicker. They’re also more fun to throw around. The Scion iM wallows into corners; the steering is a soupy mix of relaxed motions and vague feedback, and the tires lose traction quickly. The nose tracks curves well enough, but the iM feels both lethargic and ponderous throughout the process.

The available six-speed manual does little to rescue the Corolla-like driving experience. With sloppy throws and an awkwardly long clutch takeup, it’s an uninspired unit — and it hurts the iM’s EPA-estimated fuel economy (the manual is rated 31 mpg combined versus the CVT’s competitive 32 mpg). Skip it in favor of the more technological CVT (Which Toyota calls the CVTi-S).

Читать еще:  Как выбрать автомобильный герметик

Ride quality is soft but generic. For all the fuss Scion makes over the iM’s independent double-wishbone rear suspension — a theoretical advantage over the semi-independent rear ends common in this class — the iM doesn’t deliver the supposed advantage of better ride control. It’s a reasonably comfortable hatchback, given the P225/45R17 tires don’t have a lot of sidewall to absorb bumps, but it can get clumsy at times.

Interior
For a $20,000 car, cabin quality is competitive with other compacts. There’s generous padding where it counts, including the upper doors and a padded section where the driver’s knee touches the center tunnel. The dashboard has a ribbon of faux-leather stitching that evokes the real stuff far better than the molded stitching along too many Toyota dashboards. The upscale piano-black climate switches are light years beyond the clumsy plastic knobs in the Scion tC and Toyota Yaris. Cheap-looking silvery plastic, something Toyota used to cram everywhere, is sparse.

Dual-zone automatic climate control is standard (a rarity at this price range), as are a leather-wrapped steering wheel, heated power-folding mirrors, automatic headlights and the usual power conveniences you’d expect in a compact car. Typical of Scion, the iM forgoes any significant factory options, including a lot of the luxury features you can get elsewhere in this class: If you want heated or power-adjustable seats, leather upholstery, keyless access or even a moonroof, look elsewhere.

Backseat headroom is good, but the three-position bench is otherwise snug — a result of limited legroom, a low seating position and short bottom cushions. Cabin materials are more basic in back, but that’s a drop-off most compacts exhibit.

Cargo & Storage
Cargo space behind the rear seats is 20.8 cubic feet. That’s a little short of comparable compact hatchbacks. The seats fold down in a 60/40 split for plenty more room, enough to easily fit some golf clubs and bags of groceries.

Ergonomics & Electronics
Typical of Scion, the iM’s stereo fits into a dashboard cutout. That makes it easier to swap for an aftermarket unit, but it looks as inelegant as any stereo from the 1990s or 2000s. The head unit, a 7-inch Pioneer touch-screen that you can upgrade with multi-information navigation for another $900, is a usability mess. The on-screen buttons are small, and the physical controls next to them are even smaller. The volume knob is miniscule, and the tuning knob is missing entirely.

The stereo does, however, have a lot of features. HD radio, Bluetooth phone and audio streaming, USB and auxiliary ports, and Aha internet radio integration are all standard.

Safety
The Scion iM hadn’t been crash-tested as of publication. Standard features include eight airbags and a backup camera, but the iM lacks forward collision, lane departure or blind spot warning systems. Click here to see a full list of standard safety features, or here to see our Car Seat Check, which revealed some major space limitations while trying to fit a rear-facing infant seat.

Value in Its Class
Including destination, the Scion iM base starts at $19,255 with a manual transmission or $19,995 with an automatic. That reflects a fairly complete package of standard convenience features with only a handful of available dealer-installed accessories. Given the generous features, plus Scion’s two-year free maintenance, the iM has enough value to deserve attention from anyone shopping a modestly equipped variant of the Hyundai Elantra GT, Ford Focus, Mazda3 or Kia Soul.

I’m not sure that makes the Scion iM the most appealing Scion, however. Scion recently introduced another car, the iA subcompact sedan, that’s based on the next-generation Mazda2. It has quicker reflexes, comparable seat-of-the-pants acceleration, better gas mileage and more safety features than the iM — and it starts around $16,500. If you’re looking at an iM, be sure to check out the iA while you’re at it. At the end of the day, the biggest reason not to buy an Scion iM might come from inside Scion’s own showroom.

2016 Scion iM

small car / 4-door hatchback

Crashworthiness
Crash avoidance & mitigation
  • G

Some ratings use a scale of Poor to Good. Others range from Basic to Superior.

  • Moderate overlap front
  • Side

Moderate overlap front

Rating applies to 2016 models

Tested vehicle: 2016 Scion iM 4-door hatchback

The Scion iM was introduced in the 2016 model year and shares the basic platform of the Toyota Corolla. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Toyota as part of frontal crash test verification.

The Scion iM was renamed the Toyota Corolla iM beginning with the 2017 model year as Toyota discontinued the Scion nameplate.

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test IDVTF1517
Footwell intrusion
Footrest (cm)1
Left (cm)1
Center (cm)4
Right (cm)3
Brake pedal (cm)5
Instrument panel rearward movement
Left (cm)-2
Right (cm)-2
Steering column movement
Upward (cm)-3
Rearward (cm)-4
A-pillar rearward movement (cm)1

Driver injury measures

Test IDVTF1517
Head
HIC-15190
Peak gs at hard contactno contact
Neck
Tension (kN)1.3
Extension bending moment (Nm)29
Maximum Nij0.29
Chest maximum compression (mm)30
Legs
Femur force — left (kN)1.0
Femur force — right (kN)1.5
Knee displacement — left (mm)1
Knee displacement — right (mm)1
Maximum tibia index — left0.40
Maximum tibia index — right0.40
Tibia axial force — left (kN)2.5
Tibia axial force — right (kN)2.7
Foot acceleration (g)
Left67
Right47

Rating applies to 2016 models

Tested vehicle: 2016 Scion iM 4-door hatchback

The Scion iM was introduced in the 2016 model year and shares the basic platform of the Toyota Corolla. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Toyota as part of side crash test verification.

The Scion iM was renamed the Toyota Corolla iM beginning with the 2017 model year as Toyota discontinued the Scion nameplate.

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test IDVTS1516
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm)-16.0
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline.

Driver injury measures

Test IDVTS1516
Head HIC-15283
Neck
Tension (kN)0.6
Compression (kN)0.1
Shoulder
Lateral deflection (mm)35
Lateral force (kN)1.5
Torso
Maximum deflection (mm)24
Average deflection (mm)21
Maximum deflection rate (m/s)5.14
Maximum viscous criterion (m/s)0.15
Pelvis
Iliac force (kN)1.6
Acetabulum force (kN)1.6
Combined force (kN)3.1
Left femur
L-M force (kN)1.0
L-M moment (Nm)158
A-P moment (Nm)41

Passenger injury measures

Test IDVTS1516
Head HIC-15126
Neck
Tension (kN)0.2
Compression (kN)0.8
Shoulder
Lateral deflection (mm)42
Lateral force (kN)1.3
Torso
Maximum deflection (mm)33
Average deflection (mm)24
Maximum deflection rate (m/s)4.32
Maximum viscous criterion (m/s)0.36
Pelvis
Iliac force (kN)0.8
Acetabulum force (kN)1.6
Combined force (kN)2.4
Left femur
L-M force (kN)0.6
L-M moment (Nm)39
A-P moment (Nm)-31

End of main content

Broadcast-standard video, remote interviews and media info

An educational resource for students and teachers

Current and past issues of our newsletter

The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) is an independent, nonprofit scientific and educational organization dedicated to reducing the losses — deaths, injuries and property damage — from motor vehicle crashes.

The Highway Loss Data Institute (HLDI) shares and supports this mission through scientific studies of insurance data representing the human and economic losses resulting from the ownership and operation of different types of vehicles and by publishing insurance loss results by vehicle make and model.

©1996- , Insurance Institute for Highway Safety, Highway Loss Data Institute, 501(c)(3) organizations | Copyright information and privacy policy

Оплетка на руль из экокожи Toyota Scion IM 2016 г. в. (для руля без штатной кожи, черная)

экокожа на микрофибре

Накладка на руль из экокожи на микрофибре идеально ляжет по форме вашего руля, включая спицы, придаст Вашему автомобилю ту уникальность и индивидуальность, о которой Вы тайно или явно мечтаете.

Зачем тратить деньги на ателье, если можно сделать все самому? Вы можете значительно сэкономить, а полученный результат будет не хуже, чем в ателье. Руль обшитый своими руками, порадует Вас еще больше, чем если бы кто-то сделал это за Вас! От Вас потребуется только желание, ведь для этого не нужно быть портным, оплетка шнуруется нитью, которая идет в комплекте. Края качественно прошиты, концы нитей запаяны, места соединений сплошной и перфорированной кожи сшиты и проклеены.

Читать еще:  В 2021 году в России могут ужесточить штрафы за недолив топлива на АЗС: что изменится для автомобилистов

Так выглядит материал, на примере выкройки для Ford Focus II:

Существует два способа шнуровки «макраме» и «спорт». В «макраме» продеваем иглу через один стежок, а «спорт» тоже самое, только в каждый. Для примера мы обшили руль на Ford Focus II 2005 — 2011 г.в. с тремя спицами, используя шов «спорт». Материал достаточно эластичный и легко стягивается, процесс перетяжки можно посмотреть в нашем видео:

Все оплетки этого производителя одеваются на месте, без снятия руля и идут поверх, как обычных рулей без штатной кожи, так и рулей которые имеют кожу с завода. В комплекте идет специальная лопатка, при помощи которой кожа заталкивается под пластиковые элементы руля или подушку безопасности (в зависимости от модели), но для удобства мы все-таки советуем снять руль! Ну и конечно итоговое видео нашей проделанной работы:

Достоинства:
● Обтяжка руля займет у Вас около 2 часов;
● Весь процесс обтяжки руля прост и доступен каждому;
● Нет необходимости снимать руль;
● Заготовка идеально ложится на руль, включая спицы руля;
● Не нужно шить руками, оплетка уже прошита по краю, Вам нужно лишь надеть ее на руль и зашнуровать ниткой (находится в комплекте).

В комплекте:
● Кожаная накладка, сшитая и прошитая по краю;
● Специальная плетеная нить для шнурования;
● Игла для шнурования;
● Лопатка;
● Двухсторонний скотч;
● Инструкция.

Фотография выкройки может не соответствовать данной модели автомобиля, фото приведено для примера!

Настоящая качественная автомобильная кожа не может стоить дешево. Она значительно отличается, например, от мебельной кожи. При производстве автомобильной кожи используются многочисленные трудоёмкие механические и химические процессы, которое в свою очередь позволяют сделать кожу устойчивой к истиранию, растяжению, растрескиванию, пересыханию, воздействию УФ лучей, чистящим химическим средствам, агрессивной среде, резким и большим перепадам температур, чего не выдержит ни одна другая кожа. Если Вы используете не автомобильную кожу, то готовьтесь к тому что через полгода-год Вы подойдете к машине и не будете понимать за что же Вы отдали свои деньги.

Высокие технологии сегодня позволили создать искусственный материал, обладающий всеми потребительскими свойствами натуральной кожи. Сегодня натуральная кожа в Европе и Америке больше не является обивочным материалом «топ-класса». Уже существуют и повсеместно применяются искусственные материалы, которые не только не уступают, но и в некоторых аспектах превосходят натуральную автомобильную кожу.

Экокожа на Микрофибре — искусственная кожа, представляющая собой тонкую высокопрочную полиуретановую пленку, армированную высокопрочной микрофиброй. Микрофибра — это нетканный материал, имеющий толщину 1,5мм и на 100% состоящий из тугоплавкого полиэфира. Микрофибра состоит из очень маленьких, туго закрученных жгутиков, сцепленных между собой, образующих что-то подобное трехмерной кольчуге.

Уникальная автомобильная искусственная кожа. Она сверхустойчива к царапинам и другим механическим воздействиям. Высокопрочные каркасные свойства достигаются благодаря тому, что волокна микрофибры, которые являются основой материала, впитали полиуретановое покрытие внутрь своего пространственного объема, образовав единое целое.

Это высокотехнологичный продукт, сопротивляемость к разрывным нагрузкам которого превосходит все существующие на сегодняшний день автомобильные и обивочные материалы.

Хорошо тянется в поперечном направлении и немного тянется в продольном направлении. Данные тянущиеся свойства идеально позволяют использовать ее имеенно для перетяжки деталей салона автомобиля. Приятна на ощупь — мягкая, эластичная. Её свойства теплопроводности близки к древесине, коже, она «тёплая». Неаллергенна, т. к. ничего из себя не выделяет в процессе эксплуатации. Используется в профессиональном тюнинге в качестве дорогой суперкачественной искусственной кожи. В 90% случаях применяется для профессиональной, дорогой перетяжки сидений салона автомобиля. В частности используется для перетяжки рулевого колеса. Можно перетянуть любую деталь в салоне автомобиля.

Характеристики экокожи на микрофибре:
● Состав: полиэфир 50%, полиуретан 50%
● Устойчивость к истиранию: более 500000 (пятьсот тысяч) циклов (тест BS 5690 Мартиндейла)
● Устойчивость к многократному изгибу после воздействия влаги и ультрафиолета: 500000 (пятьсот тысяч) циклов (ГОСТ 8979-75 искусственное старение)
● Устойчивость к истиранию: 3000 (три тысячи) оборотов (методика «ЦНИИПИК»)
● Морозоустойчивость: 50000 (пятьдесят тысяч) циклов (ГОСТ 20876-75)
● Цветоустойчивость к свету: 4 балла (хорошо) (тест ASTM D-3597)
● Сигаретный тест: не воспламеняется (пройден по ISO 8191/188)
● Воздухопроницаемость: 2,5-3 мл/кв.см. в час (ГОСТ 938.18-70)
● Паропроницаемость: 1,6 мг/кв.см. в час (ГОСТ 22900)
● Гигроскопичность: 3,5% (ГОСТ 8971-78)
● ГипоаллергеннаФотографии

2016 Scion IM

Find Car

The 2016 Scion iM is a totally new compact five-door hatchback, the latest contender in a field that includes the Ford Focus, Mazda 3 and Volkswagen Golf.

Its drivetrain is shared with the Toyota Corolla, a 1.8-liter engine making 137-hp and 126 lb-ft of torque. A 6-speed manual transmission is available, but most models will be equipped with a 7-step continuously variable transmission with manual control and sport mode.

Scion iM comes well equipped and is clearly sporty, with 17-inch wheels and 225-width tires, wide for a subcompact. It handles better than a Corolla, with front MacPherson struts, rear double wishbones, healthy stabilizer bars, and four-wheel disc brakes.

It’s fuel efficient, EPA rated at 30/37 mpg City/Highway with the CVT.

Rearview camera, electronic stability control, hill start assist, and driver knee airbag are standard. Hill Start Assist keeps the car from rolling backward for two seconds. It’s important with a manual transmission, but redundant and not needed with a CVT. The Scion iM market includes young families, so it comes with LATCH connectors for child seats in the rear, and a first aid kit.

Scion dealers offer many stand-alone options, from roof racks and pet carriers to lowered springs and a TRD (Toyota Racing Development) air intake system for more horsepower from better breathing.

Model Lineup

Scion iM ($18,460) comes with the manual transmission or CVT ($19,200) and is well equipped, with a 4.2-inch color TFT multi-information display, Bluetooth, USB and auxiliary port. Also power-folding heated mirrors, dual-zone climate control, cruise control, keyless entry, and six-speaker Pioneer sound system. Navigation is available.

Exterior

It’s not easy to pull off making a hatchback look like it’s moving, but the Scion iM succeeds. Its nose thrusts, its tailgate slopes, its wide 17-inch tires give it presence, and black grille says it’s serious.

It cuts a fine form, like the departed Toyota Matrix, much enjoyed in its time.

Interior

The front sport seats are well bolstered, but the upholstery looks and feels fairly cheap, shiny in the sun and not rugged. The driver’s seat is height adjustable, while the rear seat is short on headroom. There’s not a lot of cargo room in back when the rear seatbacks are up, but they’re 60/40 and fold flat.

The dashboard is covered in fashionable piano black plastic that smudges with fingers. There’s a lot of upscale soft-touch trim. Swooping lines embrace round vents and a simple instrument layout, with a 7-inch monitor.

The acoustic windshield and silencing in the floor reduce wind and road noise, but it’s still constant.

Driving Impressions

The Scion iM is not as quick as some of its rivals. The 137-hp 1.8-liter engine is not enough to move its 3000 pounds with much authority.

The CVT with seven steps is better than the 6-speed manual for spirited driving. The throws in the 6-speed manual are long and imprecise, and clutch travel is long. The CVT gets the most out of the meager power. Even if you don’t shift the CVT manually, its sport mode keeps revs up.

The ride can feel unrefined at times, and over the bumps it’s almost jittery.

The handling is sporty, with its struts in front, wishbones in rear, and wide tires. It can be driven with verve, something that can’t be said of many cars this size. But the electric power steering is oddly numb, and doesn’t transmit much road feel so it’s hard to find the limit of tossability.

Final Word

Compared to the all-new Scion iA sedan, which is precise and eager (built by Mazda for Scion), the all-new Scion iM falls short. You still get a lot of function and style for the money, but the lame power, choppy ride and cheap upholstery are disappointing.

Driving impressions by The Car Connection. Sam Moses contributed to this report.

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector