Hino-avto.ru

официальный дилер Hino Motors
5 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Subaru Crosstrek 2018

Subaru Crosstrek 2018: стильный и практичный SUV

Обзор Subaru Crosstrek 2018: внешний вид модели, интерьер, технические характеристики, системы безопасности, цены и комплектации. В конце статьи — видео панорама Субару Кросстрек 2018 года!

Содержание обзора:

  • Внешний вид
  • Салон
  • Характеристики Subaru Crosstrek 2018
  • Системы безопасности
  • Стоимость и комплектации Субару Кросстрек 2018 года
  • Видео

Весной 2017 года в Нью-Йорке японский бренд Subaru официально представил очередную генерацию компактного паркетника Crosstrek (известен в России под именем XV), рассчитанного на северо-американский рынок. Сразу отметим, что европейский дебют новинки состоялся месяцем ранее в рамках Женевской автовыставки, где автомобиль привлёк много внимания не только со стороны автомобильных журналистов, но и простых обывателей, предпочитающих компактные кроссоверы легковушкам.

Автомобиль получил подкорректированную внешность, улучшенный салон, более отточенную управляемость и более энергоёмкую подвеску, благодаря чему машина отлично чувствует себя как на скоростном шоссе, так и на пересечённой местности.

Экстерьер Subaru Crosstrek 2018

При создании нового Subaru Crosstrek производитель придерживался новой концепции «Dynamic & Solid» («динамичность и целостность») которая, к радости поклонников модели, никак не сказалась на общей стилистике автомобиля.

Передняя часть кузова обзавелась новой головной оптикой с росчерком светодиодных элементов, шестигранной фальшрадиаторной решёткой, а также подкорректированным передним бампером, в который аккуратно вмонтированы пара противотуманок и крупный воздухозаборник.

Профиль кроссовера выглядит сбито и динамично, в чем видится заслуга длинного капота, сильно заваленных назад передних стоек а также покатой линии крыши, плавно перетекающей в поджарую корму.

К слову, не обошлось без изменений и в филейной части автомобиля, где производитель установил новые габаритные огни, а также задний бампер с разнесёнными по углам противотуманками.

Отдельного внимания заслуживает стильный спойлер крышки багажника и акулий плавник на крыше, выполняющий роль антенны.

Внешние габариты Subaru Crosstrek 2018 составляют:

  • Длина – 4465 мм;
  • Ширина – 1800 мм;
  • Высота – 1615 мм (с учётом рейлингов);
  • Длина колёсной базы – 2665 мм.

Как и подобает кроссоверу, автомобиль обладает неплохим дорожным просветом, минимальная высота которого составляет 220 мм. Этого достаточно для уверенной езды не только по просёлочной местности, но и лёгкому бездорожью.

На выбор покупателям предлагается 9 различных вариантов расцветки кузова, среди которых особенного внимания заслуживают цвета Sunshine Orange и Quartz Blue Pearl. Также стоит отметить, что уже в стандартном исполнении автомобиль комплектуется стильными легкосплавными дисками R17, а в качестве опции также доступны диски R18.

Интерьер Субару Кросстрек 2018

Не обошлось без изменений и в салоне обновлённого Crosstrek, где появились более качественные материалы отделки и ряд современных фишек, в числе которых — новая мультимедийно-развлекательная система, мультифункциональный руль и более информативная комбинация приборов.

Как и ранее, в верхней части центральной торпедо располагается ЖК-дисплей бортового компьютера, а далее по ниспадающей следуют мультимедийная система с 6,5 либо 8-дюймовым монитором, аудиосистема и лаконичный и интуитивно-понятный блок управления салонным климатом.

Благодаря хорошо продуманной эргономике, высокому комфорту и широким диапазоном регулировок (опционально с электроприводом), в передних креслах без труда сможет разместиться человек любой комплекции.

Второй ряд сидений способен без особого труда вместить троих пассажиров, но из-за высокого трансмиссионного туннеля передвигаться втроём можно лишь на относительно небольшие расстояния.

Сразу за вторым рядом кресел располагается большое багажное отделение, в подполье которого производитель разместил полноценную запаску и небольшой ремкомплект. Объем багажника в походном состоянии равен 380 литрам, но в случае необходимости его можно увеличить до 1220 л.

В целом, несмотря на свою относительную простоту, салон нового Subaru Crosstrek смотрится стильно и современно.

Технические характеристики Subaru Crosstrek 2018

На северо-американском рынке второе поколение Subaru Crosstrek представлено исключительно с 2-литровым бензиновиком, выжимающим 150 «лошадей» и 196 Нм пиковой тяги, доступной при 4,2 тыс. об/мин. Пару ему составляет не имеющий альтернатив вариатор Lineartronic, а также интеллектуальная полноприводная трансмиссия AWD. На разгон от 0 до 100 км/ч автомобиль тратит 10,6 сек., а его максималка ограничена 192 км/ч.

Расход топлива в комбинированном режиме позволяет без труда укладываться в показатель 7,1 литра на каждые 100 км пути, правда, в случае езды по пересечённой местности средний расход горючего может быть несколько выше.

Отдельного внимания заслуживает появление режима X-Mode, позволяющего адаптировать мотор и систему стабилизации под условия передвижения по бездорожью, благодаря чему кроссовер способен заехать туда, куда водитель другого SUV даже не будет смотреть.

В основе Субару Кросстрек 2018 лежит новая платформа SGP с поперечно расположенным двигателем, при создании которой японцами были использованы исключительно высокопрочные стали. Передняя подвеска с независимой архитектурой представлена стойками McPherson, а задняя – многорычажкой, благодаря чему достигается оптимальный компромисс между управляемостью и плавностью хода.

Уже в стандартном исполнении автомобиль комплектуется электрическим усилителем рулевого колеса, способным менять настройки в пределах нескольких режимов работы, а также дисковыми тормозами всех колёс (передние тормоза с вентиляцией).

Безопасность Subaru Crosstrek 2018

Как и любая другая модель Субару, модель Crosstrek может похвастаться наличием большого количества современных систем безопасности и электронных помощников, среди которых:

  • Антиблокировочная и система автозамедления при езде задним ходом;
  • Динамическая система управления дальним светом;
  • Система динамической стабилизации и распределения усилий при торможении;
  • Эирбеги спереди и сбоку;
  • Дополнительные шторки безопасности;
  • Поддержка системы уведомления Эра-Глонасс;
  • Датчики, контролирующие уровень давления в покрышках;
  • Режим X-Mode;
  • Обогреваемое переднее и заднее стекло с дополнительной зоной обогрева стеклоочистителей;
  • Технология удержания автомобиля в рамках заданной полосы и система слежения за уровнем усталости водителя;
  • Круиз-контроль;
  • Технология SRH, благодаря которой происходит автоматическая корректировка пучка света головных фар при вхождении в поворот;
  • Функция слежения за «слепыми» зонами;
  • Датчик дождя и уровня освещения;
  • Курсовая стабилизация;
  • Трёхточечные ремни и крепежи для установки детских кресел (IsoFix).

Отдельно внимание производитель акцентирует на наличии специально усиленного кольцеобразного каркаса, способствующего более эффективному поглощению ударов и обеспечивающего более высокий уровень комфорта всех находящихся в салоне пассажиров.

Комплектации и цена Субару Кросстрек 2018 года

Для североамериканского рынка производитель подготовил три вида комплектации Subaru Crosstrek 2018: Base, Premium и Limited.

Цена кроссовера в базовом исполнении стартует с отметки в 21,795 тыс. долларов (в перерасчёте около 1,28 млн. руб.), за которые покупатель получает:

  • Мультимедийный комплекс SUBARU STARLINK с 6,5” монитором и 4 динамиками;
  • Маршрутный компьютер;
  • Электростеклоподъемники на всех дверях;
  • Круиз-контроль;
  • Кондиционер;
  • Систему привода всех колес;
  • Системы VDC и TCS;
  • Системы DRL, TPMS и ABS;
  • 7 подушек безопасности;
  • 3-точечные ремни и крепежи ISOFIX;
  • Иммобилайзер;
  • Диски R17 из лёгких сплавов;
  • Задний спойлер;
  • Камеру обзорности назад;
  • Тормозной ассистент;
  • Три задних подголовника.

Чтобы стать обладателем Subaru Crosstrek комплектации «Premium», потенциальному покупателю придётся попрощаться минимум с 22,595 тыс. долларов (порядка 1,32 млн. руб.).

В этом оснащении автомобиль дополнительно укомплектован:

  • Кожаной отделкой руля;
  • Тканевым салоном с оранжевой строчкой;
  • Системой автовключения/автовыключения фар;
  • Аудиосистемой с 6 динамиками.

Цена топовой комплектации «Limited» составляет минимум 26,295 тыс. долларов (около 1,54 млн. руб.), которая дополнительно предложит:

  • Диски из лёгких сплавов R18;
  • Кожаный салон;
  • Головную оптику со светодиодными элементами и LED ДХО;
  • Люк на крыше;
  • Обогреваемый руль;
  • Безключевой доступ в автомобиль;
  • Технологию удержания авто в рамках заданной полосы и систему слежения за уровнем усталости водителя;
  • Функцию слежения за «слепыми» зонами;
  • Датчик дождя и уровня освещения;
  • Системы HBA и RCTA;
  • Мультимедийную систему с 8” монитором и фирменной навигацией;
  • Накладки на педалях из алюминия;
  • Подрулевые лепестки, отвечающие за переключение передач;
  • Автоматический климат-контроль и многое другое.

В качестве опции машина может быть доукомплектована премиальной музыкой от Harman Kardon, автоматически затемняющимся внутрисалонным зеркалом с компасом, системой удалённого запуска мотора с кнопки и прочими «фишками».

Заключение

Subaru Crosstrek 2018 – яркий, динамичный, достаточно привлекательный и хорошо укомплектованный компакт-кроссовер, отличающийся отменными дорожными повадками и внушительными по меркам класса внедорожными возможностями. Это идеальный автомобиль для людей, ведущих активный образ жизни, желающих получить много машины за относительно небольшую цену.

Тест-драйв Subaru Crosstrek 2018:

2018 Subaru Crosstrek First Drive: Still Brilliant, But For One Glaring Omission.

Subaru painstakingly remakes one of its most appealing vehicles and forgets to add zest to the recipe

See all 122 photos

Subaru has been in the catbird seat when it comes to the crossover frenzy sweeping the States. It’s provided the right-sized, all-wheel-drive formula for years. We all caught on, and Subaru is now reaping the well-deserved rewards for its patience. Celebrating 50 years in the U.S., Subaru’s current reputation for safe, outdoorsy, and reliable SUVs is enjoying a sales streak, and the new 2018 Crosstrek aims to maintain that momentum set by its top-selling Forester and Outback. «If it’s not a nut, bolt, or fastener, it’s all new,» said a Subaru representative about the Crosstrek at the drive event in South Dakota’s Black Hills. We see no reason it won’t continue to satisfy active, outdoorsy, types—well, maybe one reason.

Truly Capable

See all 122 photos

See all 122 photos

Our all-day drive in both a Premium and Limited trim levels left us mightily impressed. We can only think of one or maybe two other manufacturers with the guts to put us on gravel and dirt roads for half of the 100-mile route. This is, indeed, a genuine all-wheel-drive adventure vehicle with hardware to match its rugged looks—something we cannot say of all similarly positioned vehicles. With its all-new body and platform (shared with the 2018 Impreza), the Crosstrek’s solid foundation really shined on the drive. Standard torque vectoring (with brakes) across the line made the gravel roads a joy to drive with its playful and sure-footed agility. With this newfound rigidity, the Crosstrek’s new suspension soaked up all manner of ruts and bumps without a squeak or rattle. What’s more impressive is that it does so with very little upset to the occupants. «One and done,» we like to say. To show off how well the available X-Mode with hill-descent control worked, Subaru convinced a quarry owner to let us amble up and down various 100-foot-tall piles of loose egg-sized shale/rock. With 8.7 inches of ground clearance (and 18/29 degrees of approach/departure angle), the Crosstrek’s intelligent all-wheel-drive system and off-road calibrated ABS put fears of ever getting stuck in anything less than rock-crawling situations to rest. The way the Crosstrek effortlessly accepts its mission is remarkable and nearly seamless.

Читать еще:  Porsche Panamera Turbo S (2014, Хэтчбек)

On-road manners were equally impressive with a new (and quicker-ratio) steering rack, smaller-diameter steering wheel, and the same «I got this» attitude and capability. It felt tight and composed regardless of the path we were on. Again, competitors with similar market positioning cannot say the same. The Crosstrek is a true crossover extraordinaire.

I’m givin’ it all she’s got, Cap’n!

See all 122 photos

Our base camp (it was literally a camp site with deluxe tents) for two days sat some 5,000 feet above sea level. Although this altitude wouldn’t affect the engine performance of a vehicle with, say, a turbocharger(!), the Crosstrek’s 2.0-liter naturally aspirated flat-four really felt the thin air’s effects. We were told the engine itself is 80 percent new and now features direct fuel injection, which bumps the horsepower from 148 to 152 (but 145 lb-ft of torque remains). The optional continuously variable automatic transmission was also revised with a greater spread of available ratios on either end portending quicker low-end response and low-rpm highway cruising. We’ll have to get one in for testing to validate these claims. For the automatic, EPA-estimated fuel economy gains 1 mpg in the city for 2018, with 27/33/29 mpg city/highway/combined figures. Towing capacity remains at a healthy 1,500 pounds regardless of transmission.

See all 122 photos

Despite these changes (and essentially the same curb weight), attempting to pass slow-moving tourists on the way up to Mount Rushmore was harrowing. Part of it is owed to the CVT’s programming (inserting power-sapping stepped «shifts» at wide-open throttle) and part of it is merely a lack of power—exacerbated by the thin air. The Crosstrek «wants» to have 200 horsepower. The last time we tested a 2015 Crosstrek (with 148 hp), it sauntered to 60 mph in 10.3 seconds—or 1 to 3 seconds behind its main competitors, the Honda HR-V, the Jeep Renegade, the Mazda CX-3, and the Nissan Juke. It also needed an eternal 5.6 seconds to accelerate from 45 to 65 mph. Nevertheless, that Crosstrek handily won our Big Test: 2015/2016 Subcompact Crossovers. Our biggest complaint then—and what we’ve heard owners repeat since its 2012 introduction—is the same as it is now. Give it a turbo, please. Isn’t there a 2.0-liter turbo elsewhere in your lineup, Subie? One that makes 268 hp and 258 lb-ft of torque? Please make this an optional engine. We beg you.

What’s changed?

See all 122 photos

In essence, everything else. Subaru quotes the 2018 Crosstrek is 90 percent new. The new chassis affords about an inch more wheelbase and an inch wider track; the overall width shrinks by 0.9 inch, and length grows by 0.6 inch. The base 2.0i trim ($22,710) gets a new six-speed manual (previously 5M), resulting in a 1-mpg improvement. This six-speed is also newly available on the midlevel Premium trim (which might be the savvy buyer’s choice in the lineup). The aforementioned X-Mode has new Low Shift mode programming, or in Premium or Limited trims with the CVT a «seven-speed» manual shift mode with paddles that we used conspicuously to keep the engine on the boil. A standard multimedia system now includes a 6.5-inch high-resolution touchscreen (with rearview camera display), iPod control, Apple CarPlay, and Android Auto Bluetooth phone connectivity with audio streaming. The new interior rivals class leaders in terms of layout, quality, and materials choices. It retains the open, airy cabin feel of its predecessor and has excellent sight lines and ample room for four to five people. Rear legroom has grown from 35.4 to 36.5 inches, and maximum cargo capacity has grown from 51.9 to 55.3 cubic feet. The only option is the CVT ($1,000).

See all 122 photos

For 2018, Premium versions ($23,510) add auto headlamps linked to wipers, a sound-insulated windshield, individual-wheel tire pressure monitoring, and Starlink connected safety services (first year free), which includes SOS emergency assistance, enhanced roadside assistance, automatic collision notification, maintenance notifications, a monthly vehicle health report, and diagnostic alerts. It’s upgradable to also include stolen vehicle recovery service, alarm notification, remote lock/unlock, remote horn/lights, and vehicle locator. At this level, Subaru’s EyeSight safety suite is available. It includes adaptive cruise control, automatic precollision braking, lane departure warning/assist, blind-spot monitor, rear cross-traffic alert, and so on.

The 2018 Crosstrek Limited ($27,210) adds 18-inch wheels, a CVT automatic, an intelligent key (entry/ignition), a six-way power driver’s seat, adaptive LED headlamps, an upgraded 8.0-inch infotainment touchscreen with voice control, hands-free text capability, satellite radio, a CD player, cloud apps, and a free four-month subscription to Sirius/XM Travel Link. Options include automatic high-beam control, reverse automatic braking, SD-card navigation, and a premium 440-watt eight-speaker Haman Kardon audio system.

Back to the Future

See all 122 photos

It’s no wonder the Crosstrek is gaining traction in the subcompact crossover segment. The added features will only make it more desirable at a like-for-like added cost of about $100. For those who want the off-road capability and upscale features of either a Forester ($23,710-$37,005) or an Outback ($26,810-$39,605) but in a smaller package at a more manageable price, the Crosstrek follows where the Legacy Outback wagon or Outback Sport once blazed the trail before it grew to become a bona fide SUV in 2015. We’ve always loved the idea of an off-road-able compact wagon, and Subaru hit the bull’s-eye again with the 2018 Crosstrek. If you loved the last one, you’ll love this Crosstrek just the same or even more. Just don’t be in a hurry to get to the slopes, lake, or stream. From the post-drive debrief with its engineers, we know Subaru is considering a turbocharger. It can’t come soon enough.

Subaru XV

Subaru XV дебютировала на весенней международной женевской автомобильной выставке в 2017 году. По факту, модель является полноценным вторым поколением, а не очередным плановым рестайлингом. Отличить новинку от предшественника не составит труда. У нее стильные вытянутые фары головного освещения с линзованной оптикой и гирляндами светодиодных дневных ходовых огней. Решетка радиатора выполнена в фирменном стиле. Она обладает шестиугольной формой, состоит из множества вытянутых пластиковых ячеек, тонкой накладки и щеголяет логотипом производителя. Внизу, на переднем бампере, расположился прямоугольный воздухозаборник, прикрытый пластиковой решеткой. По бокам от него можно увидеть специальные ниши с круглыми противотуманными фарами. Внедорожный характер новинки подчеркивают рейлинги на крыше и специальные накладки на порогах, бамперах и колесных арках. Они не только придают автомобилю неповторимый внешний вид, но также призваны защитить лакокрасочное покрытие кузовных панелей от механических повреждений.

Размеры Subaru XV

Субару ИксВи пятого поколения- это компактный пятиместный кроссовер. Ее габаритные размеры составляют: длина 4465 мм, ширина 1800 мм, высота 1615 мм, а колесная база- 2665 мм. Клиренс Subaru XV равняется 220 миллиметрам. Благодаря такому дорожному просвету, автомобиль с легкостью перенесет поездку по грунтовке, сможет штурмовать бордюры во время парковки и сохранит отличную плавность хода даже на разбитой дороге с твердым покрытием.

Багажник Subaru XV обладает средним объемом для данного класса. При поднятых спинках второго ряда сидений, сзади остается до 380 литров свободного пространства. Благодаря такому объему автомобиль отлично подойдет для повседневных задач городского жителя и без затруднений сможет пуститься в дальнюю дорогу с несколькими пассажирами и парочкой крупных чемоданов на борту. Если сложить спинки заднего ряда, можно освободить вплоть до 1220 литров.

Технические характеристики Subaru XV

Subaru XV оборудуется двумя двигателями, вариатором в качестве трансмиссии и исключительно полным приводом. Благодаря неплохому спектру и универсальности предоставленных агрегатов, автомобиль отлично справится с любыми жизненными ситуациями.

  • Базовым двигателем Subaru XV является оппозитная атмосферная бензиновая четверка объемом 1600 кубических сантиметров. Несмотря на скромный литраж, он развивает 114 лошадиных сил при 6200 об/мин и 150 Нм крутящего момента при 3600 оборотах коленчатого вала в минуту. В такой комплектации, разгон до сотни займет 13,9 секунды, а скоростной потолок будет равняться 175 километрам в час. Расход топлива Subaru XV составит 8,2 литра топлива на сто километров пути в городском темпе движения с частыми ускорениями и торможением, 5,7 литра во время размеренной поездки по загородной трассе и 6,6 литра топлива на сотню в смешанном цикле движения.
  • Топовые версии кроссовера оборудуются двигателем с похожей компоновкой, но увеличенным до 1995 кубических сантиметров объемом. Благодаря хорошему литражу и непосредственному впрыску топлива, инженерам удалось выжать 150 лошадиных сил от 6000 до 6200 об/мин и 196 Нм крутящего момента при 4000 оборотах коленчатого вала в минуту. С таким табуном под капотом, разгон Subaru XV до сотни займет 10,6 секунды, а максимальная скорость составит 192 километра в час. Несмотря на хороший объему, силовой агрегат довольно экономичен. Расход топлива Субару ИксВи составит 9 литров бензина на сто километров пути в городском темпе движения с частыми ускорениями и торможением, 5,9 литра во время размеренной поездки по загородной трассе и 7,1 литра топлива на сотню в комбинированном цикле движения.
Читать еще:  В Пензе ищут пропавшего 40-летнего мужчину, уехавшего на авто «Cadillac»

Subaru XV идет в ногу со временем. У нее стильный и динамичный дизайн, который как нельзя лучше подчеркнет индивидуальность и характер своего владельца. Такой автомобиль будет отлично смотреться как в оживленном городском потоке, так и на грунтовых дорогах вдали от цивилизации. Салон- это царство качественных материалов отделки, выверенной эргономики, практичности и комфорта. Даже длительная поездка не сможет доставить лишних неудобств. Производитель прекрасно понимает, что в первую очередь, автомобиль должен дарить удовольствие от вождения. Именно поэтому, под капотом кроссовера находится мощный и современный силовой агрегат, являющийся сплавом инновационных технологий и легендарного японского качества. Subaru XV- практичный автомобиль на все случаи жизни.

Видео

SUV Review: 2018 Subaru Crosstrek

Subaru’s re-engineered Crosstrek is a skilled player in the compact crossover segment

OVERVIEW

One of the very few times my father would show any hint of smugness was during the first decent snowfall of the season. Then, while other drivers were spinning their tires or sliding into ditches and snow banks, he would hop into his Jeep Wagoneer (he owned a bunch over the years), shift into four-wheel-drive mode and head off to wherever he was going, no muss or fuss. Yet, his generous nature also had him use the Jeep to pull many stuck cars from those aforementioned ditches and snow banks.

That was in the era of rear-wheel-drive sedans and station wagons, when 4WD vehicles were a rarity – usually pickups and wagons that were more utility than sport. These days, all-wheel-drive SUVs and crossovers are as common as dirt — sales in Canada for the segment will exceed 800,000 for the 2017 calendar year. And snow doesn’t generate the same fear — or caution, unfortunately — as it used to.

Still, I have to say I was feeling very confident during the first week of winter, despite the significant snowfalls and frigid temperatures that occurred. The reason was Subaru’s redesigned-for-2018 Crosstrek. Not all all-wheel drivetrains are created equal, but the “symmetrical” AWD system the company employs throughout its product line-up is one of the best. No, there wasn’t any yanking of cars from snow banks, but that said, the full-time system provides instantaneous traction in the snow and excellent communication with the road. Though not even a Subaru can immute the laws of physics; I always practice the “if it snows, go slow” approach to the drive. The only downside is also having to a practice patience with timid — as opposed to cautious — motorists.

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

At first glance very similar to its predecessor, the second-generation Crosstrek is built on Subaru’s new Global Platform and rides on a 30-millimetre-longer wheelbase, with smaller increases in width and length. Interior room inside the compact-sized crossover gets a bump up as well. The exterior design does see some subtle revisions, with more prominent wheel arches and an overall more chiselled look. The black side and wheel arch cladding, lower rocker panels and roof rails carry over.

Under the hood is more seeming similarity — a 2.0-litre four-cylinder Boxer engine. However, Subaru says the FB-series direct-injection engine is new, with a little more oomph to it – 152 horsepower compared with 148 in its predecessor. Transmission choices include a new six-speed manual for the Convenience, Touring, and Sport trim levels, with the option of the Lineartronic CVT, now with driver-selectable X-Mode with hill descent control (the CVT is standard on the topline Limited trim). On all but the Convenience trim, the CVT comes with a seven-speed manual mode with steering wheel paddle shifters.

Admittedly, I didn’t have the warmest of feelings toward the first Crosstrek iteration, which centred on the fact that despite its rugged looks that created the impression it was some sort of jacked-up sports car ready for adventure, the driving experience put me in deep slumber. More specifically, the crossover was bog slow.

OK, with the new engine putting out only four additional horsepower, the new Crosstrek isn’t going to scorch the tarmac, yet it does feel peppier around town. Put your foot into it and it will get to speed in a reasonable time, although it still sounds a little breathless doing so. So, yes, this Subaru would benefit from an extra 20 or 30 horsepower, something to lessen the impression it is something other than an Impreza hatchback with more ground clearance.

In other regards, though, the Crosstrek feel more substantial, a lot of which can be attributed to the new platform and its framework of cross-sections and highly stiffened joints, which has resulted in a structural rigidity improvement of more than 70 per cent over last year’s model. Subaru touts straight-line stability, agility, and ride comfort improvements. What I noticed was less noise, vibration, and harshness, making for a less tiring drive on longer trips.

Progress was also made with revised suspension systems — especially the double-wishbone independent rear suspension, which now mounts its rear stabilizer bar directly to the body, improving body control and stability. The Crosstrek tracked reasonably well over rougher patches of pavement, and glided along stretches of highway feeling like a much larger vehicle. Full disclosure: My wife has been the happy owner of a five-door Impreza for the past several years. I’ve driven it enough to recognize where Subaru has put its R&D dollars to work.

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

2018 Subaru Crosstrek

The tester was the topline Limited with EyeSight Package ($33,195), which, along with all the features of the lesser trim levels, includes 18-inch alloy wheels, leather seating surfaces, a heated steering wheel, dual-zone automatic climate control, aneight-speaker Harman/Kardon audio system, and an eight-inch infotainment system with GPS navigation. Subaru is not exactly known for extravagant interiors, but the layout is ergonomically correct and the stitched leather seats and dash area are nice touches. A trip to Ikea to pick up a Klingsbo, a Kallax, a Gothem and a couple of other strangely named items highlighted the crossover’s generous cargo capacity — 588 litres behind the rear seats and 1,565 with the seats folded flat.

For those who put vehicle safety at the top of their list, the EyeSight Package ($1,500 and offered with the Sport and Limited trims) might be a consideration. The comprehensive package includes pre-collision braking, brake assist and throttle management, adaptive cruise control, lane departure warning, lane sway warning, lead vehicle start alert, lane-keep assist, a proximity key with push-button start, high beam assist and reverse automatic braking. Subaru is very proud of the lane keep assist, which it says provides gentle steering inputs if the system senses the vehicle is departing its lane. I didn’t find the tug of the steering wheel all that gentle and it was more than a little disconcerting as it’s unexpected. Also, whether it was the frigid weather, snow on the road that obscured the lane markings, or glare, but occasionally the EyeSight system and the lane keep assist would switch off.

With the first-generation model, I wanted it be a genuinely sporting crossover, something with a WRX driving vibe to go with its looks. I can’t say I care as much about that with the new Crosstrek; I’m plenty satisfied that a thorough re-engineering has made it a skilled player in the compact crossover segment, one that will handily compete with the likes of the Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Qashqai and others. Yes, other than less ground clearance, the Impreza Sport hatchback offers more or less the same looks, power and performance while saving a couple of thousand bucks in the process. But that’s your business.

2018 Subaru Crosstrek: Redesigned for the Faithful

Once upon a time, there was a modest little Subaru called the Outback Sport. A derivative of the first-generation “just like punk, ’cept it’s cars” Impreza, the Sport existed until 2011, when Fuji’s heavies sent the not-the-same-as-a-real-Outback name off to Paul Hogan’s big backyard in Australia. Its replacement, the XV Crosstrek, hit our shores for the 2013 model year, offering rad wheels and interesting colors. Name games aside, it was the same thing: a pseudo-crossover Impreza offering a boxer engine, a continuously variable automatic transmission, and all-wheel drive.

People who like bicycles and dogs bought them. Presumably aiming to court people who really like bicycles and dogs, Subie built a fairly pointless hybrid version that is most memorable for having been launched, and heavily photographed, in Iceland. It lasted three model years. Now, hot on the heels of the latest Impreza sedan and hatch, comes the new Crosstrek.

The FB-series 2.0-liter flat-four makes the same 154 horsepower and 145 lb-ft of torque as in the Impreza. It’s backed by either a six-speed manual or by Subaru’s Lineartronic CVT, which offers seven ratio steps to mimic a normal automatic’s gears. CVT-equipped models also add “X mode,” which optimizes torque delivery to the 18-inch wheels during suboptimal driving conditions. Three-pedal enthusiasts will have to forgo the top-of-the-line Limited trim, as the manual-transmission option is only available on base and midlevel Premium trims.

Читать еще:  Проверка авто на арест

We’ve praised the new Impreza’s dynamic qualities, and if the specifications are any indication, the XV should continue that trend. The company claims that the body’s torsional stiffness is up at least 70 percent. More readily quantifiable is the difference in steering quickness. The old car’s tiller featured a 14.0:1 ratio, while the new model features a 13.0:1 rack. Cornering is further enhanced by Subaru’s brake-based Active Torque Vectoring system, and the company claims body roll is down by 50 percent thanks to a revised mounting scheme for its rear anti-roll bar. And, although it offers 8.7 inches of ground clearance, Subaru says the Crosstrek’s center of gravity has been lowered by 0.2 inch versus the outgoing model.

Subaru’s EyeSight driver-assistance system isn’t standard on the new Crosstrek. As with the Impreza—as well as the outgoing Crosstrek—one must opt for at least the Premium trim with CVT to enlist the system’s adaptive cruise control, automated emergency braking, and lane-departure-warning features. Subaru claims the new body structure increases crash energy absorption by 40 percent, and all 2018 Crosstreks feature front-seat side-impact airbags, side-curtain airbags, and a driver’s knee airbag. A new reverse-braking system will apply the binders if the Crosstrek detects an object to the rear while backing up; that system is only available on the Limited model with the EyeSight package.

Interior upgrades are similar to those seen in the Impreza line, finally rescuing it from the bargain-basement aesthetic that has doggedly plagued small Subarus for years. Base cars feature power windows with auto up/down on both driver and passenger sides, a 60/40 split-folding rear seat, carpeted floor mats, power locks and mirrors, a tilting and telescoping steering column, and an engine immobilizer. Premium cars add a leather-wrapped steering wheel and shifter, and open up an array of options, including an available moonroof. Base and Premium models feature a 6.5-inch touchscreen equipped with Apple CarPlay and Android Auto, while Limited cars see an upgrade to an 8.0-inch screen. The Premium and Limited’s available orange interior stitching is sure to enhance any trip to REI. Just make sure that new Patagonia jacket doesn’t clash. Limited models also receive a six-way power driver’s seat keyless entry and push-button start, steerable LED headlamps, and 18-inch wheels in place of the 17-inch units on lower-spec models.

Outside, the new Crosstrek follows the previous model’s butchifying tactics but goes a bit more ape with the plastic cladding, distorting the shape of the fenders and exaggerating the new Impreza’s dark fog-lamp surrounds. Otherwise, we didn’t expect a radical reinvention, and we didn’t get one. The Crosstrek faithful, no doubt, will be pleased.

Used 2018 Subaru Crosstrek

Overview

Reviews

Cars For Sale

Photos

Specs & Features

Safety

Styles

If you want an all-wheel-drive compact SUV that’s as adventurous as it is economical, the 2018 Subaru Crosstrek hits the bull’s-eye. It’s an enticing automotive amalgamation, blending hatchback versatility, the higher ride height and enhanced visibility of an SUV, and sedan-like driving manners.

For all the things a Crosstrek is, it isn’t all that powerful or athletic. If you prioritize fun-to-drive dynamics, check out a Mazda CX-3 subcompact crossover SUV or the slightly larger and pricier Volkswagen Golf Alltrack. If you seek a more traditional Subaru compact SUV, look to the Forester.

What’s New for 2018

The Subaru Crosstrek is all-new for 2018. Following the Impreza on which it’s based, the 2018 Crosstrek is built on a new platform that touts enhanced refinement and safety. Other improvements include standard tech like Apple CarPlay/Android Auto compatibility and upgraded driver-assistance features.

2018 Subaru Crosstrek Expert Review

The 2018 Subaru Crosstrek is a rugged, all-wheel-drive hatchback packed with value and an adventurous spirit. The Crosstrek is all-new for 2018, which marks its second generation after it became a surprise success in the automaker’s lineup. Though it’s based on a 5-door Impreza, the Crosstrek is very much its own model, blurring the lines between a hatchback and compact SUV thanks to its ample ground clearance, tough looks, and outdoor-oriented features like a standard roof rack. This all-new version is enhanced with more safety features and driving aids, better refinement and premium options. The Crosstrek isn’t as powerful or as athletic as the Volkswagen Golf Alltrack, but its reputation for practicality, reliability and high resale value make this Subie a standout.

The new Crosstrek is a step up from the outgoing model. Overall ride quality is more comfortable, and the drone of the engine and continuously variable transmission (CVT) has been tempered. One aspect we most appreciate is the quelling of throttle tip-in that’s been an issue on past Subarus. That’s the tendency to lurch from a stop if you’re not easy on the accelerator pedal, but thankfully that has been addressed with the all-new Crosstrek. Power remains only adequate at best. The 4-cylinder engine’s 152 horsepower is efficient for sure, but acceleration isn’t a strong point, and high-speed passing requires plenty of open road. The Crosstrek has surprising off-road chops. In our test, the Subie’s standard all-wheel drive and new torque-vectoring system easily ate up miles of unpaved roads. A manual transmission is available on base and mid-trims, but we didn’t find it all that satisfying to use.

X-MODE WITH HILL DESCENT CONTROL
Subaru’s off-road system has now made its way into the Crosstrek. A push of a button optimizes the vehicle for descending steep, slippery slopes. Once engaged, you can take your foot off the brake pedal and focus on steering the Crosstrek down its intended path.

CARPLAY & ANDROID AUTO
These Apple and Android smartphone interfaces are making their way into more and more new cars, but they’re not always standard. In the new Subaru Crosstrek, they are. Even a base 2.0i model with manual transmission is ready to play with your Apple or Android phone.

Like the Impreza on which it’s based the Crosstrek has two rows and seating for up to five passengers. We found the front seats perfectly acceptable after a long day’s drive, but did wish for adjustable lumbar support. Rear-seat room is respectable considering this car’s compact size, and the view out is better than average. One of the best things about this Subie’s interior are its fold-flat seats. In this case, flat truly means that, as their angle is much flatter than the seats found in most rivals. As such, the Crosstrek makes the most of its cargo space, swallowing over 55 cubic feet of your shopping bags or outdoor gear.

This 2nd-gen Subaru uses an all-new platform, but its exterior design hasn’t strayed far from the original. Compared to the previous edition, the new Crosstrek is slightly longer and wider. Among the biggest distinctions on the new model are its wider taillight housings and more prominent, upward-sloping side creases. Up front, the 2018 Crosstrek gets Subaru’s «hawk-eye» headlight treatment and a tweaked grille. Roof rails are standard equipment, so go ahead and strap on that bike. Like its Outback big brother, the Crosstrek boasts an above-average 8.7 inches of ground clearance, enabling it to better tackle trails and snow.

The Crosstrek remains available in three trims: 2.0i (base), 2.0i Premium, and 2.0i Limited. The least-expensive Crosstrek includes all-wheel drive with active torque vectoring, cruise control, 17-inch wheels and a rearview camera. Also standard is Subaru’s Starlink multimedia system with a 6.5-inch touch screen, Apple CarPlay and Android Auto compatibility, AM/FM stereo, USB port with iPod control, Bluetooth audio streaming, and an auxiliary jack. We think you’re better off spending the additional $800 for a Premium trim. It adds heated front seats, fog lights, a windshield wiper de-icer and heated side mirrors, a leather-wrapped steering wheel, a 6-speaker audio system, vanity mirrors on the sun visors, and it opens the door for more options.

The top-line Crosstrek Limited includes leather interior, a CVT automatic transmission as standard, power driver’s seat, blind-spot monitoring with rear cross-traffic alert, automatic single-zone climate control, an 8-inch touch-screen infotainment system with AM/FM/HD Radio, CD player, dual USB inputs and voice-activated controls, plus keyless access with push-button start, 18-inch wheels, and color multifunction dash display. A moonroof is optional on Premium and Limited trims, as is the EyeSight driver-assist and active-safety system with adaptive cruise control, pre-collision braking, lane-departure warning, and lane-keep assist package. Limited trims can also add a harman/kardon premium audio system, navigation, and reverse automatic braking.

All 2018 Crosstreks use a 2.0-liter 4-cylinder flat (horizontally opposed cylinders) engine. Now with direct injection, this revised engine has a slight bump in power over the outgoing one, but at 152 horsepower, it’s still modest. Base and Premium trims come with a 6-speed manual transmission, but most buyers will choose the CVT automatic, which is optional on those trims and standard on the top-line Limited model. The Crosstrek’s fuel economy remains impressive, especially considering it is all-wheel drive. Unlike some subcompact crossover SUVs, the Crosstrek is rated to tow, though at 1,500 pounds, capacity is modest.

2.0-liter flat-4
152 horsepower @ 6,000 rpm
145 lb-ft of torque @ 4,000 rpm
EPA city/highway fuel economy: 23/29 mpg (manual), 27/33 mpg (automatic)

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector